مکان: اندونزی/ منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست

 

به گزارش جماران، در جزیره سامبا در شرق اندونزی رسوم قدیمی و مندرسی وجود دارد. یکی از این رسوم که بسیار چالش برانگیز است اجازه می دهد تا مردان، دختری را از خانواده اش بربایند، رویاهایش را نادیده بگیرند و به زور او را به ازدواج خود درآورند.

عروس ‌دزدی کاری مناقشه‌ برانگیز در سومبا است و روایت ‌های مختلفی درباره خاستگاه آن وجود دارد؛ اعضای خانواده یا دوستان مردی که می‌ خواهد با زنی ازدواج کند او را می ‌دزدند.

این رسم سال هاست که در این جزیره با جمعیت بیش از 750 هزار نفری وجود دارد ولی اکنون انتشار ویدئویی 29 ثانیه ای از ربودن زن جوانی توسط 5 مرد، همه توجه ها را به این موضوع جلب کرده است.

«راتیح» سال ها در بالی اندونزی زندگی و کار کرده بود. او چند روز در سامبا بود تا دیپلم اش را بگیرد زیرا می خواست در بالی به دانشگاه برود.

 

1

2

 

اما رویاهایش برباد رفت زمانی که گروهی از مردان ساعت 10 صبح او را از خانه دوستش ربودند. دوستش می گوید: او فریاد می زد و نمی خواست با آنها برود زیرا می خواست ادامه تحصیل بدهد. ولی مردان او را به خانه مردی جوانی به نام «نالا» در یک کیلومتری آنجا بردند.

در این ویدئو که منتشر شده، 5 مرد راتیح را به خانه نالا بردند. سپس زنی در خانواده نالا به صورت راتیج آب پاشید. بر اساس این رسم، این آب برای آرام کردن عروس استفاده می شود.

کسانی که او را اسیر کرده بودند مرتب به او می ‌گفتند که کارهایشان از روی علاقه است و تلاش می‌ کردند تا او را راضی به پذیرش ازدواج کنند.

عصر همان روز خانواده دختر و پسر با هم به توافق رسیدند تا این دو ازدواج کنند. راتیح نمی توانست هیچ اظهارنظری بکند.

سپس نماینده ای به منزل نالا برای دیدار با راتیح رفت. او حالش خوب بود ولی زمانی که از او پرسیده شد راضی به این ازدواج است یا خیر به مدت طولانی سکوت کرد و در نهایت گفت بله.

 

ef37da82-c7e0-11ea-86df-6d561651b5f4_image_hires_125713

 

آنهایی که تن به ازدواج نمی‌ دهند اغلب توسط جامعه تقبیح و طرد می ‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.