مکان: نیویورک، آمریکا/ منبع: ای بی سی نیوز

 

به گزارش جماران، سازمان غیر انتفاعی اتحادیه آزادی‌ های مدنی آمریکا (ای سی ال یو) با انتشار تصاویری از ربوده شدن یک معترض توسط ماموران ناشناس خبر داد.

سازمان غیر انتفاعی اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا در حساب توئیتری خود با انتشار تصاویری نوشت: ما گزارش ‌هایی را دریافت کردیم که نشان می‌ دهد دست کم یک معترض امروز توسط ماموران ناشناس لباس شخصی در خیابان ربوده شد.

 

download

download (1)

 

این بار این اتفاق در شهر نیویورک رخ داد. این اقدامات خطرناک و سوء استفاده است. این اقدامات غیرقابل دفاع است و باید متوقف شود. ضابطان قضایی (ماموران پلیس) باید مجبور به پاسخگویی شوند. 

اعتراضات در آمریکا هنوز ادامه دارد.

در شصت و دومین روز اعتراضات در آمریکا، فعالان حقوق بشر از خشونت پلیس فدرال از جمله استفاده از سلاح لیرزی علیه معترضان ابراز نگرانی کردند.

اعتراض ‌ها به کشته شدن «جورج فلوید» از شهر «مینیاپولیس» در 26 مه آغاز شد و به سایر نقاط آمریکا گسترش یافت. این اعتراضات در برخی مناطق به صورت صلح ‌آمیز انجام شد و در برخی دیگر به شکل شورش، غارت و آسیب به اموال عمومی بود.

اعتراض ‌ها به مرگ فلوید و رفتار خشونت ‌آمیز پلیس، تا 30 مه به حداقل 30 شهر دیگر آمریکا گسترش یافت.

حداقل در 12 شهر بزرگ تا 30 مه قوانین منع رفت و ‌آمد به اجرا درآمد.

این اعتراضات به سایر کشورهای جهان نیز گسترش یافت و مردم برای نشان دادن همبستگی خود با معترضان آمریکایی و در محکومیت نژادپرستی و حمایت از پویش «زندگی سیاهان مهم است» در استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایر کشورها اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.

دونالد ترامپ در توئیتی از اعزام گارد ملی حمایت کرد و خواستار تیراندازی به معنرضان شد. توئیتر، توئیت ترامپ را به دلیل تشویق به خشونت پنهان کرد.

نحوه واکنش ترامپ به اعتراضات، باعث انتقاد بسیاری از فعالان اجتماعی و همچنین سیاست ‌مداران آمریکایی شده ‌است.

 

مکان: نیویورک، آمریکا

منبع: ای بی سی نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.