مکان: کره جنوبی/ منبع: شبکه ای بی سی نیوز

 

به گزارش جماران، «هری هریس» سفیر آمریکا در کره جنوبی بالاخره سبیل جنجالی اش را با مراجعه به یک آرایشگاه سنتی مردانه تراشید و علت را به گرمای هوا در سئول نسبت داد.

 

هریس

 

این در حالی است که وی به سبب آرایش سبیل خود شبیه حاکمان استعمارگر سابق ژاپن در زمان اشغال این کشور، هدف انتقادهای گسترده ای از سوی کره ‌ای‌ ها قرار گرفته بود.

هری هریس که در ژوئیه 2018 کارش را به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی آغاز کرده بود، از سوی کره ‌ای ها متهم به بی ‌احترامی به کشورشان و در پیش گرفتن رویکرد اعمال فشار شده بود.

مناقشه بر سر رفتارهای این سفیر آمریکا بعد از آن بالا گرفت که کره‌ ای ‌ها اعلام کردند، او برای آنکه چهره حاکمان استعمارگر سابق ژاپن را به یاد ما بیاورد سبیل گذاشته است.

 

61527715

 

اوایل قرن بیستم کره برای حدود 40 سال تحت حکومت هشت حاکم استعمارگر ژاپن مشهور به «فرماندار کل» قرار گرفت و تمامی این هشت فرماندار کل ژاپنی سبیل داشتند.

این در حالی است که هریس به دلیل آنکه دورگه ژاپنی-آمریکایی است از سوی دیگر متهم به ترجیح دادن ژاپن به کره جنوبی نیز شده است.

هریس در منطقه «یوکوسوکا» واقع در جنوب غرب توکیو به دنیا آمده و پسر یک افسر آمریکایی و یک مادر ژاپنی است.

شبه ‌جزیره کره در سال 1905 تحت ‌الحمایه ژاپن قرار گرفته و در ادامه در سال 1910 بخشی از امپراطوری ژاپن شد و تا پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 همچنان در این وضعیت باقی ماند.

هریس قبل از آنکه به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی منصوب شود، یک دریادار نیروی دریایی آمریکا بود وتا پیش از انتصاب به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی هیچ وقت عادت به گذاشتن سبیل نداشته است.

او در مصاحبه ‌ای با یک رسانه کره ‌ای گفته بود هدفش از سبیل گذاشتن این است که نشان دهد بعد از 40 سال کار به عنوان یک نظامی، شغلش تغییر کرده است.

 

مکان: کره جنوبی

منبع: شبکه ای بی سی نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.