تنش میان دو کره در هفته های اخیر در پی ارسال بالن های ضد پیونگ یانگ از کره جنوبی به وجود آمد.

 

به گزارش جماران، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز سه شنبه ریاست نشست فرماندهان نظامی برای رایزنی درباره برنامه اقدام نظامی علیه کره جنوبی به عهده گرفت.

خبرگزاری«سونا» کره شمالی اعلام کرد که کیم در این نشست تصمیم گرفت که برنامه نظامی علیه همسایه جنوبی متوقف شود.

تنش در شبه جزیره کره در پی تشدید لحتن پیونگ یانگ علیه سئول و انفجار دفتر تماس مشترک در منطقه «کیسونگ» در روز 16 ژوئن و تهدیدش به انجام عملیات نظامی علیه کره جنوبی تشدید شد.این تنش در پی ارسال بالن هایی حامل اعلامیه های مخالف پیونگ یانگ از کره جنوبی به کره شمالی به وجود آمد.

پیش از اینکره شمالی تهدید کرده بود که نیروهای خود را به مناطق صنعتی مجتمع کیسونگ و کوه گردشگری«کومکانگ» باز می گرداند و مراکز گارد مرزی خود که در سایه گشایش اخیر در روابط دو کشور برچیده شدند را دوباره به راه می اندازد.

از سوی دیگر، ارتش کره جنوبی نیز با لحنی قوی و بی سابقه هشدار داد که اگر کره شمالی دست به هر گونه تحریک نظامی بزند با قدرت پاسخ می دهد.

در تحولی دیگر،به دنبال انتشار برخی خبرها درباره تصمیم رهبر کره شمالی برای توقف «برنامه‌های اقدام نظامی» علیه کره جنوبی، یک رسانه کُره‌ای از آغاز برچیده شدن بلندگوهای تبلیغاتی کره شمالی از منطقه مرزی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» در حالی که تنش‌های اخیر کره شمالی و کره جنوبی سبب نگرانی‌ها درباره احتمال تقابل دو کشور شده است، پیونگ‌یانگ برداشتن بلندگوهای تبلیغاتی خود در مرز با همسایه جنوبی را آغاز کرده است.

این رسانه کره جنوبی به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: «حدود ۱۰ بلندگو که اخیرا نزدیک چروون نصب شده بود، امروز برداشته شدند».

یونهاپ چندی قبل خبر داده بود که ارتش کره شمالی حدود ۲۰ بلندگوی تبلیغاتی در منطقه غیرنظامی بین دو کره نصب کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.