کره جنوبی تهدیدهای خواهر رهبر کره شمالی را جدی گرفته و دولت این کشور نشستی اضطراری برگزار کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از یونهاپ، دولت کره جنوبی صبح امروز یکشنبه در پی تهدیدهای«کیم یو جونگ» معاون اول رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره و خواهر رهبر کره شمالی نشستی اضطراری برگزار کرد.

دفتر ریاست کمیته دائمی شورای امنیت ملی کره جنوبی به ریاست «جونگ وی یونگ» مشاور امنیت ملی از طریق ویدئو کنفرانس نشست اضطراری برگزار کردند.

در این نشست اعضای کمیته درباره اوضاع کنونی در شبه جزیره کره و تدابیر آینده رایزنی کردند.

در این نشست وزاری خارجه، دفاع، رئیس دستگاه اطلاعات، رئیس ستاد مشترک ارتش،رئیس دفتر امنیت ملی و معاون دوم رئیس دفتر امنیت ملی شرکت کردند.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی روز گذشته -شنبه- ۱۴ ژوئن در بیانیه‌ای خطاب به دولت کره جنوبی تهدید کرد، پیونگ یانگ به زودی دفتر فرهنگی میان دو کشور را که نماد ارتباط میان دو کره به شمار می‌رود تعطیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این تهدید خواهر کیم جونگ اون به دلیل آنچه پیونگ یانگ فعالیت‌های ضد تبلیغاتی کره جنوبی در مرزهای دو کشور و علیه دولت کره شمالی می‌خواند، طرح شده است.

خانم کیم یو جونگ، پیشتر همسایه جنوبی خود را تهدید کرده بود در صورت تعلل سئول در قطع کردن فعالیت‌های ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ میان دو کشور به امضا رسید خاتمه خواهد داد.

خانم کیم در بیانیه‌ای خود می‌نویسد: «با استفاده از اختیارات خود که از جانب رهبر و همچنین حزب و دولت دریافت کرده‌ام، دستور دادم در مقابله با دشمن [کره جنوبی] اقدامات قاطعانه بعدی صورت پذیرد.»

خواهر رهبر کره شمالی، البته اشاره نکرده اقدامات پیونگ یانگ شامل چه سیاست‌هایی خواهد بود.

ناظران سیاسی معتقدند کره شمالی از عدم پیشرفت مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن ناراضی است و با اعمال فشار بر همسایه جنوبی خود می‌خواهد به نحوی نارضایتی خود را به تصویر بکشد.

بعد از گذشت حدود ۲ سال از نخستین دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی، همچنان تحریم‌های جهانی علیه پیونگ یانگ به قوت خود باقی ست و این کشور نتوانسته است از دیدار با دونالد ترامپ منافغ سیاسی و اقتصادی خود را به طور عملی بهبود ببخشد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.