مکان: اوکراین/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش جماران، پلیس اوکراین از آزاد شدن تمامی مسافرانی خبر داد که به دست مردی مسلح در شهر «توسک» گروگان گرفته شده بودند.

این گروگانگیر صبح سه شنبه اتوبوس مسافری را با مسافرانش به گروگان گرفته بود. یک کودک، زنی باردار و یک زن سالمند هم در بین گروگان ها بودند.

معاون وزیر کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود ضمن اعلام خبر آزادی تمامی مسافرانی که در غرب کشور به گروگان گرفته شده بودند، از ابراز خرسندی خود در این زمینه خبر داد.

وزیر کشور اوکراین برای مدیریت بر عملیات نجات گروگان ‌ها شخصا به لوتسک رفته بود.

مقامات اوکراینی در ابتدا از به گروگان گرفتن 20 نفر در این حادثه خبر داده بودند. این در حالی است که سرویس ‌های امنیتی اوکراین پس از عملیات آزادسازی گروگان ها، تعداد آنها را 16 نفر اعلام کردند.

سرویس ‌های امنیتی اوکراین در بیانیه ‌ای با اشاره به این که فرد گروگان گیر در ابتدا 3 گروگان از جمله یک زن مسن، یک پسر جوان و یک زن باردار را آزاد کرده بود، اعلام کردند در پایان عملیات نیرو‌های ویژه و پلیس که 13 ساعت طول کشید، 13 نفر باقی مانده آزاد شدند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هم بنا بر تقاضای گروگانگیر با او تلفنی گفت و گو کرده بود. «یولیا مندل» سخنگوی رئیس جمهور اوکراین گفته بود آزادی سه گروگان که در همان ابتدای ماجرا روی داد، نتیجه این مکالمه تلفنی بوده است.

یک منبع پلیس اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت، گروگان گیر خود را تسلیم پلیس کرده است.

گروگانگیر «ماکسیم کریوش» 44 ساله، اهل روسیه است و پلیس اوکراین می ‌گوید سابقه محکومیت قبلی دارد.

یکی از تقاضاهای گروگانگیر این بود که سیاستمداران ارشد اوکراین اعتراف کنند که تروریست هستند.

 

مکان: اوکراین

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی گروگانگیری
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.