مکان: تایوان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، منابع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند به دنبال ورود قانونگذاران حزب حاکم دموکراتیک ترقی خواه تایوان به ساختمان پارلمان پس از شکستن و عبور از موانعی که نماینده حزب مخالف «کومینتانگ» در اعتراض به سیاست ‌های دولت بر پا کرده بودند؛ درگیری‌ هایی در پارلمان تایوان صورت گرفت.

این درگیری ‌ها پس از آن صورت گرفت که بیش از 20 نفر از نمایندگان حزب کومینتانگ تایوان دوشنبه شب پارلمان را تصرف و با قرار دادن زنجیر و صندلی‌ هایی، ورود به ساختمان پارلمان را مسدود کردند.

 

تایوان8

تایوان

تایوان4

تایوان2

تایوان6

 

حزب کومینتانگ در بیانیه‌ ای اعلام کرد: «امسال دولت تسای بیش از پیش ظالم شده است. لجاجت تسای هیچ راهی برای کومینتانگ باقی نگذاشته است، جز اینکه این مجلس را برای یک بایکوت پارلمانی به اشغال خود درآورد.»

این نمایندگان به استبداد دولت و اقدام رئیس جمهور به معرفی دستیار نزدیک خود برای ریاست یک نهاد مهم نظارتی اعتراض دارند و گفته اند که به همین دلیل صحن مجلس و به دنبال آن جایگاه هیات رییسه را اشغال کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری تسای این اقدام را اپوزیسیون را محکوم کرده و تاکید دارند که حزب کومینتانگ یک «نمایش خنده ‌دار» به راه انداختند.

تایوان یک جزیره است که بر ارزش های دمکراتیک تاکید می ورزد و درگیری در پارلمان این جزیره موضوع غیرمعمولی تلقی نمی شود.

سال 2014 صدها دانشجو برای چندین هفته ساختمان پارلمان را در جنبشی موسوم به «آفتابگردان» اشغال کردند و خواستار شفافیت بیشتر شدند و از رشد نفوذ اقتصادی و سیاسی چین در این جزیره مورد ادعای چین ابراز نگرانی کردند.

اختلافات میان احزاب مخالف و حاکم در تایوان پس از انتخابات ریاست جمهوری این جزیره در ماه ژانویه شدت گرفته است.

حزب ناسیونالیست به لحاظ سنتی ارتباط نزدیک تری با پکن دارد.

 

مکان: تایوان

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.