مکان: بلژیک/ منبع: خبرگزاری استرالیا

 

به گزارش جماران، جمله «نمی ‌توانم نفس بکشم» «جورج فلوید» جوان سیاه پوستی که در شهر «مینیاپولیس» آمریکا و در زمان بازداشت پلیس کشته شد، بر روی بدنه یک قطار شهری در بلژیک حک شده است.

این اقدام توسط کمپانی بلژیکی SNCB صورت گرفته است. این جمله در کل بدنه واگن حک شده است.

 

1240-10-1024x576

 

با قلم کوچکتری بر روی بدنه قطار نوشته شده: «به یاد جورج فلوید».

 

EZLoSz5XgAgwrgw

I cant breathe

 

دوشنبه گذشته فلوید به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد.

در پی اعتراضات پیاپی به کشته شدن یک سیاهپوست به دست پلیس در آمریکا، در 25 شهر کشور مقررات منع رفت و آمد اعمال شده است.

موج اعتراضات سراسر آمریکا را فرا گرفته است. گفته می ‌شود تاکنون 30 شهر صحنه تظاهرات و اعتراضات بوده است و فکر می‌ کنیم امشب ده ‌ها شهر مقررات منع رفت و آمد اعمال کرده اند و به مردم دستور داده اند در خانه بمانند.

فلوید پس از آن جان خود را از دست داد که یک پلیس سفیدپوست زانویش را حدود 9 دقیقه روی گردن او گذاشت. آن پلیس به قتل درجه سه متهم شده است. 3 پلیس دیگری که در صحنه حضور داشتند، متهم نشده اند و در نتیجه معترضان خواستار دستگیری آنها هستند. مقامات، سران شهر‌ها و فرمانداران ایالت ‌ها از مردم خواسته اند در خانه بمانند، در طول روز اعتراضات صلح آمیز برگزار کنند و و شب‌ ها تظاهرات نکنند. اما این درخواست در بسیاری از شهر‌ها اعم از فیلادلفیا، شیکاگو، نیویورک، واشنگتن دی سی و لس آنجلس اجرا نشده است. لس آنجلس در گذشته نیز صحنه‌ های شورش ‌های نژادی بوده است.

پلیس واشنگتن تمام شب گذشته تلاش کرده است که موانعی را که در ضلع شمالی کاخ سفید گذاشته است حفظ کند. پلیس و معترضان تا بخشی از شب در اطراف کاخ سفید با حفظ آرامش در کنار هم بودند، اما بعد از آن معترضان با انجام اقدامات تهاجمی با نیرو‌های پلیس درگیر شدند و خشونت‌ هایی میان آنها به وقوع پیوست. 

تاکنون رسانه‌ های آمریکایی از کشته شدن دست کم سه نفر بر اثر تیراندازی در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا در آمریکا خبر داده اند.

 

مکان: بلژیک

منبع: خبرگزاری استرالیا

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.