مکان: کره شمالی/ منبع: اسکای نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تصاویر ماهواره ای حاکی از آن است که قطاری که رهبر کره شمالی با آن مسافرت می کند، در ویلایش در «ووسان» پارک شده است.

یک مرکز ناظر بر کره شمالی در واشنگتن گفته است تصاویر ماهواره ‌ای نشان می‌ دهد که قطار اختصاصی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، در نزدیکی ویلای محل‌ اقامت وی مستقر شده است.

این موضوع اگر چه نمی تواند گویای زنده بودن یا مرگ رهبر کره شمالی باشد، اما می تواند  احتمالی از حضور وی و افراد خانواده او در این منطقه خاص در شرق کشور باشد.

طی هفته‌ های اخیر گزارش‌ های ضد نقیضی در خصوص وضعیت سلامتی کیم جونگ اون مطرح شده است.

مرکز ناظر «شمال 38» گفته است قطار اختصاصی از روز 21 آوریل تا 23  آوریل در «ایستگاه رهبری» مجتمع تفریحی وونسان مستقر بوده است. خانواده رهبر کره شمالی به طور اختصاصی از این ایستگاه استفاده می‌ کنند.

 

5ea500cc987a1.image

northkorea-politics_train.1

5ea4fa685bd7a50abf039d73

 

البته نمی ‌توان گزارش مرکز ناظر «شمال 38» را تایید یا رد کرد.

گمانه زنی در خصوص وضعیت سلامت رهبر کره شمالی به دنبال گزارش سی ان ان افزایش یافت.

سی ان ان به نقل یک وب‌ سایت خبری مستقر در کره جنوبی، و ناظر بر کره شمالی، به نام «دیلی ان ‌کـِی» گزارش داد که کیم جونگ ‌اون روز 12 آوریل (12 روز پیش) تحت عمل جراحی قلب و عروق قرار گرفته است و هم اکنون در ویلایی تحت درمان قرار دارد.

سه منبع مطلع هم گفته بودند چین یک تیم پزشکی را برای مشاوره در خصوص وضعیت کیم جونگ اون به این کشور فرستاده است.

همه اینها درست در زمانی است که وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرده، کره شمالی در انجام عملیات ‌های پروازی و اقدامات نظامی خود «افزایش غیرمعمولی» نشان داده است. 

آن طور که منابع اطلاعاتی آمریکا گفته اند سکوی پرتاب موشک کره شمالی در منطقه «سونداک» در شرق این کشور مستقر شده است. تا لحظه نگارش این خبر، هنوز هیچ منبع موثقی این ادعاها را تایید نکرده است.

شایعات تمام نشده و گمانه‌ زنی‌ ها نیز همچنان ادامه دارد. یک روزنامه کره جنوبی دیروز و به نقل از آنچه منابع اطلاعاتی نامیده، مدعی شد رهبر کره شمالی احتمالا پایتخت این کشور را ترک کرده و در مکانی نامعلوم در سواحل شمال شرقی این کشور ساکن شده است. پایگاه خبری «نیوزیز» (Newsis) جمعه به نقل از منابعی در دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داد کیم ممکن است به شهر ساحلی وونسان در استان «کانگوون» منتقل شده باشد.

کیم جونگ ‌اون هفته پیش در مراسم تولد پدربزرگش شرکت نکرده بود، در مراسم اصلی پارلمان فرمایشی آن کشور نیز حضور نداشت. هرچند پیش از آن در 23 فروردین تصاویری از او در نشست دفتر سیاسی حزب حاکم منتشر شده بود.

انتشار گزارش و گمانه‌ زنی در مورد وضعیت سلامت رهبر کره شمالی تازگی ندارد و کم ‌و بیش آشکار است که او از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و احتمالا بیماری‌ یا بیماری ‌هایی دارد. در عین حال از چاقی رنج می‌ برد و گفته می ‌شود سیگار زیاد می ‌کشد.

در پاییز سال 2014 نیز کیم برای مدت 40 روز از انظار عمومی پنهان بود تا بالاخره دوباره دیده شد، در حالی‌که می ‌لنگید. سازمان اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داد که او تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفته بود.

کیم جونگ اون در سال 2011 پس از مرگ پدرش، رهبری کره شمالی را در دست گرفت از آن زمان تاکنون در این کشور هرگز بحثی در خصوص جانشین احتمالی وی در عرصه عمومی مطرح نشده است.

رسانه‌ ها از خواهر کیم جونگ اون به عنوان جانشین وی یاد می کنند.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی که گفته می شود 31 سال دارد هم اکنون نقش مهمی در حزب حاکم دارد و احتمالا حمایت بخش های کلیدی را پشت سر خود دارد.

 

مکان: کره شمالی

منبع: اسکای نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.