مکان: السالوادور/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در السالوادور نیروهایی از پلیس و ارتش با تجهیزات و ادوات سنگین نظامی به زور وارد پارلمان این کشور شدند، تا مجلس با بودجه 109 میلیون دلاری برای خرید تجهیزات مناسب‌ تر برای نیروهای نظامی موافقت کند.

آنها زمانی وارد ساختمان پارلمان شدند که «نجیب ابوکیله» رئیس جمهور السالوادور می‌ خواست برای نمایندگان پارلمان سخنرانی کند و به آنان 7 روز فرصت داد تا با این وام موافقت کنند.

حزب مخالف دولت FMLN، حضور نیروهای نظامی در پارلمان را بی‌ سابقه و با هدف ایجاد ارعاب دانست.

ابوکیله در ژوئن سال 2019 به عنوان رئیس جمهور مشغول به کار شد و تعهد کرد که با خشونت گروه های تبهکار مقابله کرده و با فساد و فقر در آمریکای مرکزی مبارزه کند.

این رئیس جمهور 38 ساله قصد دارد تا با گرفتن یک وام، اقدام به تجهیز و نوسازی ادوات نیروهای ارتش و پلیس کرده تا آنان بتوانند بهتر با جرائم سازمان یافته مبارزه کنند.

نجیب ابوکیله از طرفدارانش خواست تا در مقابل پارلمان جمع شوند تا مجلس به بودجه تجهیز نیروهای نظامی رای دهد.

این بودجه به طور خاص صرف خرید خودرو برای پلیس، لباس نظامی، تجهیزات نظارتی و مراقبتی و کنترلی و بالگرد خواهد شد.

در روزهای پایانی هفته گذشته، بیشتر نمایندگان پارلمان تصمیم گرفتند که در جلسه بررسی این لایحه حضور پیدا نکنند.

با به حد نصاب نرسیدن پارلمان، ابوکیله از طرفدارانش خواست تا به سمت پارلمان حرکت کنند. حدود 50 هزار نفر طرفدار دولت در این تجمع اعتراضی حاضر شدند. ابوکیله به آنها گفت که اگر نمایندگان این طرح را بررسی نکردند در کمتر از یک هفته مجددا به خیابان‌ ها بیایند.

مخالفان ابوکیله وی را متهم می‌ کنند که دست به تهدید آنها زده و رفتار اقتدارگرایانه انجام داده است.

السالوادور کشوری در آمریکای مرکزی است که یکی از بیشترین آمار قتل و خشونت در جهان را دارد. ابوکیله تاجری غیرسیاسی بود که در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال 2019 با وعده سروسامان دادن به وضعیت خشونت‌ ها و کاهش جرایم سازمان یافته گروه‌ های تبهکار به پیروزی رسید.

 

مکان: السالوادور

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.