مکان: اسلوونی/ منبع: خبرگزاری رویترز

به گزارش جماران، مسجمه چوبی با حجم طبیعی از «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا در نزدیکی زادگاهش در شهر «سیوینکا» در جنوب شرق اسلوونی رونمایی شد.

این مجسمه را «آلیس زوبیوچ» هنرمند اسلوونیایی به سفارش «براد داونی» هنرمند آمریکایی مقیم در برلین تراشیده است. رونمایی از این مجسمه روز گذشته-جمعه- صورت گرفت که چه بسا تمسخر آمیز باشد زیرا همزمان با برگزاری نمایشگاه داونی در «یوبلیانا» پایتخت اسلوونی درباره رگ و ریشه ملانیا در این کشور کوچک رونمایی شد.1042168239

این مجسمه از یک درخت زیزفون تراشیده شده است که بخش پایینی درخت به عنوان  پایه نگه دارنده مجسمه است و این درخت در یکی از باغ های نزدیک به رود«ساوا» در نزدیکی روستای«روزنو» واقع در سه کیلومتری سیوینکا قرار دارد. برخی از منتقدان مجسمه را شبیه به مترسک دانستند که در مزارع برای ترساندن پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

1042170241

مجسمه به شکلی معمولی تراشیده شده است لیکن باقی بدن مجسمه لباس آبی رنگی را نشان می دهد که ملانیا در جریان برگزاری مراسم انتصاب «دونالد ترامپ» همسرش رئیس جمهور آمریکا پوشید.

1042170394

داونی گفت که می خواست با این کار جایگاه ملانیا ترامپ را به عنوان یک مهاجری نشان دهد که با رئیس جمهوری ازدواج کرد که وعده داده است مهاجرت به آمریکا را محدود کند.

1042170186

هنرمندی که این مجسمه را تراشیده معروف به «ماکسی» است و در همان بیمارستانی و در همان ماهی به دنیا آمد که ملانیا به دنیا آمد.

مکان: اسلوونی

منبع: خبرگزاری رویترز


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.