رئیس جمهور آمریکا سفر چهار روزه خود به ژاپن معروف به سرزمین«خورشید تابان» را امروز به پایان رساند و به کشورش بازگشت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سفر چهار روزه خود به ژاپن معروف به سرزمین«خورشید تابان» را امروز به پایان رساند و به کشورش بازگشت.

در این سفر ترامپ به عنوان نخستین رهبر خارجی با «ناروهیتو» امپراتور جدید ژاپن دیدار کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیدار کرد و با وی گلف بازی کرد. ترامپ همچنین به همراه «ملانیا» همسرش و آبه نخست وزیر ژاپن به تماشای مسابقات کشتی سنتی ژاپن معروف به «سومو» نشست و «جام ترامپ» را به برنده این مسابقات داد.

شب گذشته ترامپ به همراه ملانیا در ضیافت شام رسمی با حضور تعداد زیادی از شخصیت های رسمی و عمومی حاضر شد و امپراتور ژاپن در این ضیافت سخنرانی کرد.

ترامپ و ملانیا امروز فرودگاه «هانیدا» در توکیو را ترک کردند و به واشنگتن بازگشتند.هواپیمای رئیس جمهور آمریکا در پایگاه نظامی آمریکا در آلاسکا برای سوخت گیری توقف خواهد کرد.

 رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سفر خود و پس از رسیدن به توکیو پایتخت ژاپن از ژاپنی ها خواست که سلاح و تجهیزات نظامی از آمریکا بخرند و در کشورش نیز سرمایه گذاری کنند.

ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: روابط با ژاپن بهتر از هر زمانی در گذشته است و تجارت میان دو کشور عالی است.

وی افزود: ما ژاپن را دوست داریم و تجهیزات نظامی ای داریم که بهترین است و ژاپن در آینده تقاضاهایی برای به دست آوردن آنها ارائه خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: درخواست های دیگر مرتبط به کارخانه ها را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: زمان سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا فرا رسیده است. اکنون بهترین زمان است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که کشورش مالیات اعمال شده بر شرکت های ژاپنی را کاهش می دهد و گفت: از 41 درصد کمتر کردیم و این همه را شگفت زده کرده است و این یعنی سرمایه ها به آمریکا سرازیر می شود.

صبح روز شنبه و پیش از رسیدن ترامپ به ژاپن حومه توکیو پایتخت این کشور شاهد زلزله ای شدید شد که شدت آن به 5.1 درجه در مقیاس ریشتر رسید.

سازمان هشدار زلزله ها در ژاپن اعلام کرد که این زلزله خطر وقوع سونامی را به وجود نیاورده است.

شبکه  تلویزیونی «ان اچ کی» ژاپن نیز گزارش داد که زلزله شرق ژاپن را به لرزه در آورد و منجر به تکان خوردن ساختمان ها در توکیو شد. این حادثه ساعاتی قبل از رسیدن«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به پایتخت ژاپن رخ داده است.

این زلزله در جنوب شهر «چیبا» واقع در 60 کیلومتری جنوب شرق ترکیه رخ داده است؛ همان جایی که قرار است ترامپ به همراه «شینزو آبه» فردا یکشنبه گلف بازی کند.

 ترامپ صبح  روز شنبه هفته جاری به همراه ملانیا ترامپ  همسرش امروز به توکیو رسید. 

در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آسمان و در هواپیمایش در توئیتی در حساب شخصی اش در توئیتر نوشت: «به همراه ملانیا بانوی نخست آماده فرود در ژاپن می شوم و به زودی با همه دیدار می کنم.»

این توئیت 20 دقیقه قبل از فرود هواپیمایش در فرودگاه توکیو پایتخت ژاپن در توئیتر منتشر شد.

رسانه های ژاپن نیز اعلام کرد که دستگاه امنیتی در توکیو به حالت آماده باش کامل در آمده است و تعداد نیروهای امنیتی در فرودگاه ها و خیابان ها در زمان سفر چهار روزه ترامپ افزایش می یابد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.