همزمان با انتشار خبر لغو سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دستور دونالد ترامپ به بهانه تعطیلی موقت دولت فدرال، رسانه های آمریکایی از سفر هوایی «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا با یک هواپیمای دولتی خبر دادند.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،«شات داون» یا تعطیلی موقت دولت فدرال آمریکا حالا به حربه ای موثر در دستان «دونالد ترامپ» برای تسویه حساب با مخالفان و رقبا تبدیل شده است.

بخش عمده ای از دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر به دنبال عدم توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور با دموکراتها برای رای به بودجه فدرال تعطیل شده است. دو طرف در مورد تامین بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف دارند.

این تعطیلی با ورود به چهارمین هفته رکوردی جدید برجای گذاشته و با حواشی متعددی همراه شده است.

ندادن مجوز به «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای استفاده از هواپیمای دولتی جهت سفر به بلژیک، مصر و افغانستان از جمله حواشی تازه ای است که تعطیلی موقت دولت فدرال ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ در نامه ای طنزآمیز که در آخرین لحظات پیش از انجام این سفر به دست نانسی پلوسی رسید تاکید کرد که رئیس مجلس نمایندگان باید سفر به خارج از کشور با استفاده از امکانات دولتی را لغو کند و برای انجام کارهای بیشتر در واشنگتن بماند.

این تصمیم ترامپ به اعتقاد تحلیلگران نوعی تسویه حساب از سوی رئیس کاخ سفید ضد نانسی پلوسی تلقی می شود که از سه هفته پیش تا کنون با ترامپ بر سر «بن بست بودجه » کشمکش پیدا کرده است.

آقای ترامپ در این نامه از خانم پلوسی خواسته است که سفر خود را به تعویق بیاندازد و در واشنگتن بماند تا بیشتر با وی مذاکره کند.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی لغو و به تاخیر می افتد که به دلیل ماهیت آن و نیز مقصد های تعیین شده از جمله کشور افغانستان قرار بود به صورت محرمانه و غیر علنی صورت گیرد.

بر این اساس سخنگوی نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه دولت دونالد ترامپ را به افشای اطلاعات مربوط به این سفر متهم کرد. به گفته «درو همیل» منتشر شدن نامه رئیس جمهوری و لو رفتن اطلاعات سفر با پرواز تجاری که قرار بود خانم پلوسی در یکی از مراحل آن عازم افغانستان شود عملا بن بستی بر سر راه این برنامه قرار داده است.

در بیانیه سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آمده است که پس از منع استفاده از هواپیمای نظامی برای سفر جمعی به منطقه جنگی، خانم پلوسی تصمیم گرفت از پروازهای تجاری برای عزیمت به کشورهای مقصد از جمله افغانستان استفاده کند.

این سفر اما به گفته سخنگوی خانم پلوسی به دلایل امنیتی لغو و به تاریخ دیگری موکول شده است.

سفر هوایی ملانیا ترامپ به فلوریدا با هواپیمای دولتی

لغو سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دستور دونالد ترامپ و با بهانه تعطیلی موقت دولت فدرال در حالی صورت می گیرد که همزمان با انتشار این مطلب، رسانه ها از سفر هوایی «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا با یک هواپیمای دولتی خبر دادند.

این سفر نیمه شب پنجشنبه برای عزیمت به «مار-ئه-لاگو»، بنایی تاریخی در «پام بیچ» ایالت «فلوریدا» صورت گرفته است. «مار-ئه-لاگو» اقامتگاهی زمستانی برای رؤسای جمهور آمریکا و مهمانان خارجی آن محسوب می شد که هرگز از سوی روسای جمهوری پیشین استفاده نشد.

بنای یاد شده در سال ۱۹۸۵ توسط دونالد ترامپ خریداری و به مجموعه اموال شخصی وی اضافه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.