مکان: فرانسه/ منبع: فرانس 24

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بیست و پنجمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه آغاز شده است.

امروز سراسر فرانسه به ویژه شهرهای بزرگ از جمله لیون، بوردو، مونت پلیه، مارسی، تولوز، نانت و پاریس شاهد حضور مردم در خیابان هاست.

 

D5tcjddWAAAbO-f

D5tckF2W0AAO10H

 

حضور امروز معترضان فرانسوی در خیابان ها پس از روز کارگر در این کشور است؛ روزی که حداقل 400 معترض بازداشت و بیش از 100 نفر در اثر خشونت پلیس زخمی شدند.

گزارش شده از آغاز تظاهرات اعتراضی در فرانسه تاکنون، 11 نفر جان خود را از دست داده، و 23 نفر نیز نابینا شده اند. 2000 نفر نیز از آغاز اعتراضات، دچار جراحت شده اند. 

علاوه بر این، 95 روزنامه نگار، 40 دانش آموز دبیرستانی و 30 نیروی داوطلب عضو تیم های پزشکی نیز مجروح شده اند. 145 مورد توهین و نقض آزادی رسانه نیز تا کنون گزارش شده است. 

 

D5tUD7sX4AEFuSI

 

وزیر کشور فرانسه گفته است: 220 عملیات توسط نیروهای پلیس برای تحقیق در مورد آنچه خشونت علیه تظاهرات کنندگان عنوان شده، انجام گرفته است. 8400 نفر از زمان آغاز اعتراضات جنبش جلیقه زردها در فرانسه بازداشت شده اند که از این میزان، 2000 نفر همچنان در بازداشت به سر می برند و منتظر محاکمه شدن در دادگاه هستند.

شعارهای جلیقه‌ زردها از ابتدای سال 2019 از سیاست‌ های مالیاتی فراتر رفته و بر محکومیت نابرابری‌ و نیز خشونت پلیس متمرکز شده است.

 

مکان: فرانسه

منبع: فرانس 24

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.