مکان: کاراکاس، ونزوئلا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان در ونزوئلا که به رغم ممنوع‌ الخروجی به خارج از کشور سفر کرده بود، به کاراکاس بازگشت و همزمان از مردم خواست تظاهرات سراسری برگزار کنند.

گوایدو با همسرش از فرودگاه «سیمون بولیوار» به خیابانی در محله «لاس مرسدس» در شرق پایتخت رفت تا برای جمعیت بزرگی سخنرانی کند.

شماری از ونزوئلایی ها در این محله از خوان گواید و همسرش استقبال کردند.

گوایدو خطاب به هواداران خود در محله‌ ای در شرق کاراکاس گفت: «امید متولد شده است و نخواهد مُرد. همه چیز دارد خوب پیش می رود.»

رهبران مخالفان دولت افزود: «ما این پیروزی کوچک را جشن خواهیم گرفت.»

وی گفت که روز سه شنبه با اتحادیه کارمندان دولتی دیدار خواهد کرد و از مردم کشور دعوت کرد در تظاهرات سراسری روز شنبه شرکت کنند.

گوایدو از سوی کشورهای غربی به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌ شده است و آمریکا و بیش از 50 کشور جهان او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌ اند.

گوایدو با نادیده گرفتن حکم دیوان‌ عالی ونزوئلا مبنی بر ممنوع‌ الخروجی او، به طور غیرقانونی از کشور خارج و به کلمبیا رفت. وی برای تشدید فشارهای بین المللی بر دولت نیکلاس مادورو علاوه بر کلمبیا به کشورهای برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اکوادور نیز سفر کرد.

بحران سیاسی در ونزوئلا طی ماه های اخیر وارد مرحله تازه ای شده است.

 

مکان: کاراکاس، ونزوئلا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.