مکان: آلاباما، آمریکا/ منبع: شبکه ای بی سی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «هیلاری کلینتون»، «برنی سندرز»، «کوری بوکر» و شمار دیگری از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به صدها تظاهرات کننده در پنجاه و چهارمین سالگرد «یکشنبه خونین» در شهر «سلما» در ایالت «آلاباما» پیوستند.

 

Book5

449c9d5f-0e5d-4f21-9236-00cecb5feb7e-jc_selma_11

 

هیلاری کلینتون رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات پیشین ریاست‌ جمهوری آمریکا و وزیر خارجه پیشین هشدار داد که آمریکایی‌ ها با بحران کامل در دموکراسی کشورشان مواجه هستند و اعلام کرد: این مساله همانند جنبش حقوق مدنی ما در دهه‌ های گذشته شده است.

 

shutterstock_10129661e

 

کلینتون در اظهاراتش به طور مستقیم به دونالد ترامپ اشاره نکرد اما گفت که نژادپرستی و برتری جویی سفیدپوستان توسط کاخ سفید افزایش یافته است.

او در ادامه اظهاراتش هشدار داد که حقوق مدنی در معرض خطر قرار گرفته‌ است.

سناتور کوری بوکر که به انتخابات 2020 چشم دارد نیز در اظهاراتی به موضوعاتی چون خشونت با اسلحه و بهداشت و سلامت پرداخت.

 

Election_2020_Selma_86235.jpg-6ef0e

 

بوکر بدون اشاره مستقیم به ترامپ گفت: «من نگران هستم که اکنون ما در نقطه ای از کشور شاهد یک خرابکاری اخلاقی هستیم که به ایده ها و باورهای ما حمله می کند و رویای ملت ما را از بین می برد.»

قرار بود «جولیان کاسترو» دیگر کاندیدای انتخابات 2020 هم در این مراسم حضور داشته باشد که یکی از سازماندهندگان این مراسم گفت که او حضورش را چند روز قبل لغو کرده است.

سناتور «شرود براون» که هنوز به اینکه اعلام کاندیداتوری بکند یا خیر، فکر می کند هم در این مراسم سخنرانی داشت. او گفت: «برنی، کوری و من در یک هواپیما هستیم.»

براون افزود که دموکرات ها یک حس اتحاد دارند. او گفت: «ما همدیگر را دوست داریم و به هم احترام می گذاریم.»

 

ZIX4VJT7XZGGFLL4FLIHTUHTKI

 

 

یکشنبه خونین یکی از تظاهرات اعتراض‌ آمیز در سال 1965 در سلمای آلاباما بود. این تظاهرات توسط فعالان و معترضان برای اعلام درخواست شهروندان آفریقایی - آمریکایی (سیاه‌ پوستان) برای اجرای قانون اساسی و حق رای دادن، محکومیت نژادپرستی و بی عدالتی‌ ها در آمریکا برگزار شد که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد.

 

مکان: آلاباما، آمریکا

منبع: شبکه ای بی سی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.