مکان: ورشور، لهستان/ منبع: توییتر سازمان ملی جوانان لهستان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از مردم لهستان در ورشو پایتخت این کشور همزمان با سالگرد استقلال لهستان پرچم اتحادیه اروپا را به آتش کشیدند.

سازمان ملی جوانان لهستان در صفحه رسمی خود در توییتر با انتشار تصویری از به آتش کشیده شدن پرچم اتحادیه اروپا در سالگرد استقلال لهستان خبر داد.

 

Młodzież-Wszechpolska

 

راهپیمایان همچنین با سر دادن شعار، همچنین خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شدند.

مقام‌ های دولتی و اعضا گروه‌ های راست افراطی لهستان به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول و اعلام استقلال این کشور در ورشو راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی 200 هزار نفری، نمایندگانی از گروه‌ های مختلف جناح راست افراطی، مخالفان سرسخت اتحادیه اروپا و نیز گروهی از نئوفاشیست های ایتالیایی حضور چشمگیری داشتند.

گروه‌ هایی از راهپیمایان در روز ملی استقلال در خیابان‌های مرکزی ورشو، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی با مضامین میهن‌ پرستانه از جمله «خدا، شرف، میهن» نوشته شده بود. شرکت‌ کنندگان در این مراسم با افروختن فشفشه‌ های سرخ‌ رنگ حضور خود را نشان دادند.

از سال 2015 میلادی که حزب «قانون و عدالت» در لهستان قدرت را به دست آورد، گروه‌ های فاشیست نیز در این کشور قدرت‌ نمایی خود را آغاز کرده‌ اند. با این حال سران دولت لهستان می‌ گویند که با نژادپرستی مخالفند.

 

مکان: ورشور، لهستان

منبع: توییتر سازمان ملی جوانان لهستان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.