مکان: لندن، انگلیس/ منبع: عرب 48

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «ربعی المدهون» روزنامه‌ نگار و رمان‌ نویس فلسطینی در صفحات رسمی خود در فیس بوک و توییتر در روز دوشنبه اعلام کرد که در اعتراض به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌ نگار منتقد دولت سعودی از کار خود در روزنامه عربی زبان الشرق الاوسط در لندن استعفا می دهد.

المدهون در مطلبی نوشته است: «کشته شدن جمال خاشقجی شوکه کننده بود. کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه‌ نگار سعودی، شوکه‌ کننده، ترسناک، هولناک، دردآور، دردناک، وحشیانه و بی‌ سابقه بود.»

 

20181022053031

 

او ادامه داد: «هر کس برای قتل جمال برنامه‌ ریزی کرده یا در قتل او مشارکت کرده، باید به اندازه نقش و سهم خود در این جنایت مجازات شود.»

المدهون نوشت: امروز بعد از 18 سال، از کار در روزنامه الشرق الاوسط در لندن استعفا کردم. بیشتر این مدت، مسئول اخبار فلسطین در روزنامه بودم. داشتم برای بازنشستگی در 8  ماه آینده که قراردادم تمام می‌ شد برنامه ریزی می کردم که در جشنی باشکوه در میان همکارانم بازنشسته شوم... اما آنچه بعدازظهر روز 2 اکتبر رخ داد، همه چیز را تمام کرد. همه چیز را. زندگی مرا که داشتم گام‌ هایی برای بازنشستگی آرام و امن برمی‌ داشتم، زیر و رو کرد.»

 

Untitled

 

ربعی المدهون از برندگان جایزه سال رمان عربی است. او اولین فلسطینی ای بود که این جایزه را از آن خود کرد. 

جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار سرشناس سعودی روز 2 اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و اکنون عربستان به قتل او اعتراف کرده است.

 

مکان: لندن، انگلیس

 منبع: عرب 48

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.