مکان: آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حالی که مراسم خاکسپاری «جان مک کین» سناتور جمهوری‌ خواه آمریکا در حال انجام بود، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در حال گلف بازی بود و با این کار خود اعتراض و انتقاد برخی را برانگیخت.

شماری از آمریکایی ها در حاشیه این مراسم با برافراشتن بالن های ترامپ، اعتراض خود را به این بی احترامی او اعلام کردند.

 

2

1

3

 

بنا به وصیت‌ نامه مک‌ کین، از ترامپ برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل نیامده بود.

مک کین هفته گذشته بر اثر بیماری سرطان مغز درگذشت. این سناتور آمریکایی اختلافات شدیدی با ترامپ داشت، تا جایی که از نزدیکان خود خواسته بود از رئیس‌ جمهور آمریکا برای حضور در مراسم خاکسپاری‌ اش دعوت نکنند.

از جمله سیاستمدارانی که در مراسم خاکسپاری وی به ایراد سخنرانی پرداختند، «جرج بوش» و «باراک اوباما» روسای جمهور قبلی آمریکا بودند که هر یک به نحوی خط مشی کنونی آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.

 

skynews-john-mccain-barack-obama_4408416

 

اوباما در سخنرانی خود گفت: «بخش بزرگی از سیاست، زندگی و گفتمان عمومی ما می‌ تواند ناچیز و بی‌ ارزش به نظر برسد؛ سیاستی که با توهین، گزافه‌ گویی، جنجال‌ سازی‌ ها و هتک حرمت‌ های عامدانه درهم آمیخته است. جان (مک کین) از ما می‌ خواست که بزرگ تر و بهتر از این باشیم.»

 

image

 

بوش هم در ادامه همین اظهارات و با تقدیر از اقدامات سناتور هم‌ حزبی خود گفت: صدای او همیشه در گوش ما زمزمه خواهد شد؛ اینکه بهتر از اینها هستیم؛ آمریکا بهتر از اینها است.

اما تندترین انتقاد‌ها به سیاست‌ های دولت ترامپ را دختر مک کین مطرح کرد.

 

j29PJmIN5r0

 

«مگان مک‌کین» در سخنان خود با تمسخر شعار انتخاباتی ترامپ گفت: «آمریکای جان مک‌ کین نیازی به احیای عظمت ندارد، چرا که همیشه اینگونه بوده است.»

 

مکان: آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.