گزارش جی پلاس؛

علت کاهش چشمگیر سود BMW مشخص شد

با وجود این که کمپانی BMW بیش از هر چیز روی فناوری‌های جدید خودروهای الکتریکی، خودران و اتومبیل‌هایی با قابلیت اتصال دیجیتال تمرکز کرده‌ است، سود آن در سه ماهه دوم سال 6 درصد افت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، کمپانی خودروساز BMW به تازگی اعلام کرده است به رغم تولیداتی که در زمینه خودروهای خودران و الکتریکی داشته اما طی سه ماهه دوم امسال با کاهش سود 6 درصدی مواجه شده است.

درآمد خالص بی‌ام‌دبلیو 2/08 میلیارد یورو طی این سه ماه اعلام شده که نسبت به درآمد خالص 2/22 میلیارد یورویی در سه ماهه مشابه سال گذشته با کاهش روبرو شده است. درآمد این کمپانی خودروساز با 2/9 درصد کاهش به 25/02 میلیارد  یورو رسیده است.

این کمپانی طی 6 ماهه نخست سال جاری تنها 2/61 میلیارد یورو روی تحقیقات و توسعه هزینه کرده است که بیش از 13/6 درصد از سال قبل بیشتر است و همچنین قیمت‌های بالاتری برای مواد خام هزینه کرده است. در این گزارش عنوان شده است که کمپانی BMW تمایل بیشتری به تولید خودروهای الکتریکی از خود نشان می‌دهد ؛ به طوری که تا امسال 61 هزار خودروی الکتریکی فروخته که حاکی از افزایش 42 درصدی است.  

خودروسازان جهانی هزینه‌های هنگفتی برای فناوری‌های جدید صرف می‌کنند که مانند اپلیکیشن‌های کرایه خودروی «اوبر» و «لیفت» در زندگی مردم تأثیر می‌گذارند و حمل و نقل و جابه‌جایی آنها را تسهیل می‌کنند. BMW مدعی شده با وجود این که فروش خودروهای لوکس سودآور است، بیشترین بخش فروش این کمپانی معطوف به خودروی کامپکت مدل  1-Series و خودروهای اسپرت X1 و X5 است. اما سود خودرو به عنوان کعیار اصلی درآمد، از 10/1 درصد به 8/6 درصد کاهش یافته است که در محدوده هدف کمپانی یعنی 8 تا 10 درصد باقی مانده است.

به گزارش جی پلاس؛ کمپانی BMW تلاش می‌کند طی سه ماه، اقداماتی را در جهت افزایش تجارت خود  درچین انجام دهد که از آن میان، گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کمپانی برلیانس است. از اقدامات دیگر می‌توان به توافق سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با «گریت‌وال موتور» برای تولید خودروهای «مینی کامپکت‌های الکتریکی» اشاره کرد.

BMW اعلام کرده است که بعد از طرح افزایش مالیات ساخت کمپانی‌های آمریکایی از سوی پکن، قرار است خودروهای تولید شده در آمریکا با قیمت بالاتری به چین فروخته شود. این در حالی است که BMW حدود 80 درصد خودروهای چین را تأمین می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید