گزارش جی پلاس؛

ربات جدید دیزنی؛ یک‌ آکروباتیک حرفه ای! + ویدئو

شرکت دیزنی به تازگی رباتی را طراحی کرده است که یک پا رباتیک است که کارهای آکروباتیک را در حد حرفه‌ای انجام می‌دهد و در هوا معلق می‌زند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ دیزنی اسم این ربات را «مرد چوبی» یا استیک‌من گذاشته است. این ربات به راحتی می‌تواند حرکات آکروباتیک اجرا کند و در هوا چند دور بچرخد.

استیک‌من در قد و قواره اندازه انسان و حدود دو متر است و شبیه به ژیمناست‌هایی حرکت می‌کند که گویا دست‌هایش به بیرون باز شده‌اند. این ربات به چندین حسگر و موتور مجهز است و می‌تواند یک یا دو بار در هوا بچرخد و روی پا فرود بیاید.

این ربات یک پا، سه حسگر در پشت خود دارد که باعث می‌شود به راحتی فاصله‌اش را با زمین اندازه‌گیری کند. این حسگرها جهت‌های مختلف را رصد می‌کنند و در نتیجه زمانی که ربات در حال چرخش در آسمان است، به راحتی می‌تواند فاصله‌اش را با زمین تخمین بزند.

محققان قصد دارند حسگرها و موتورهای بیشتری را به استیک‌من اضافه کنند تا توانایی انجام حرکات هوایی و آکروباتیک را به راحتی داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که این آینده چه زمانی به ربات‌های دنیل می‌پیوندد، اما همه منتظرند که روزی بتواند در بازی‌های المپیک ربات‌ها، رقابت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید