گزارش جی پلاس؛

با این حسگر هر چه می‌خورید ثبت و تحلیل می‌شود!

دانشمندان حسگر جدیدی ابداع کرده‌اند که روی دندان کار گذاشته می‌شود و مواد غذایی را که افراد می‌خورند کنترل می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ با پیشرفت فناوری‌های مختلف، گجت‌ها و وسایلی تولید شده‌اند که قادرند از ضربان قلب گرفته تا الگوهای خواب افراد را ثبت کنند. به دنبال این پیشرفت‌ها، محققان به تازگی موفق به ساخت حسگر جدیدی شده‌اند که روی دندان کار گذاشته می‌شود و آنچه فرد در طول یک روز می‌خورد یا می‌آشامد، ثبت می‌کند.

محققان، این حسگر را به یک دندان وصل و آن را به طور بی‌سیم به گوشی موبایل کاربر متصل می‌کنند. به لطف این اتصال بی‌سیم، حسگر تولید شده قادر است میزان مصرف نمک و مواد قندی را در هر فرد ثبت کند و از این طریق به افراد کمک می‌کند تا بتوانند تغذیه خود را در طول روز تحت کنترل بگیرند و در نهایت نیز نتایج به دست آمده و ثبت شده را به گوشی کاربر ارسال می‌کند. این حسگر همچنین سلامت دهانی بیماران را نیز تحت کنترل گرفته و ثبت می‌کند.

حسگر ساخته شده ابعاد 2 در 2 میلی‌تری دارد و محققان معتقدند که به دلیل اندازه کوچکی که دارد، بسیاری از محدودیت‌های وسایل مشابه را مانند گاردهای دهانی، ندارد. عمر آن کوتاه است و از هر حسگر تنها به مدت دو روز می‌توان استفاده کرد.

این حسگر متخصصان را در مدیریت اطلاعات به دست آمده از بیماران و تفسیر آنها یاری کرده و به محققان کمک می‌کند تا الگوهای مصرفی که رژیم‌های غذایی و مدیریت سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند را مشخص کنند.

دیدگاه تان را بنویسید