ایلان ماسک هشدار داد؛

هشدار مالک تسلا درباره تهدید هوش مصنوعی علیه بشریت

ایلان ماسک، میلیونر و صاحب کمپانی تسلا به تازگی هشدار داده است که پیشرفت فناوری در آینده‌ای نزدیک منجر به خلق ربات‌هایی فناناپذیر می‌شود که انسان هیچ‌وقت از آن گریزی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ ایلان ماسک بارها نسبت به حاکمیت هوش مصنوعی در آینده هشدار داده است. این بار نیز اعلام کرده این فناوری که توسط دولت‌های مقتدر در دنیا ساخته شده، می‌تواند رهبران دنیا را نیز تحت کنترل بگیرد.

دانشمندان به لطف فناوری‌های نوین قادر خواهند بود  ربات هایی بسازند که تاثیرات فراتر از تصوری روی زندگی انسان ها بگذارد. اینکه گفته می شود در صورتی که بخواهیم با این ربات‌ها بجنگیم تنها 5 تا 10 درصد شانس موفقیت داریم.

او پیش از این نیز هشدار داده بود که مقررات هوش مصنوعی از آنجایی مورد نیاز است که وجود تمدن انسانی را در معرض خطر قرار می‌دهد. این مقررات بشریت را از طریق کامپیوتر یا هوش عمیق موجود در شبکه متوقف خواهد کرد که با دستکاری اطلاعات می‌تواند آغازگر جنگ باشد.

دولت‌ها درک بهتری از تحول سریع فناوری هوش مصنوعی دارند تا از این طریق بتوانند خطرات احتمالی را بهتر درک کنند. به طور معمول مقررات این فناوری زمانی کاربردی می‌شود که اتفاقات بد به وقوع پیوسته‌اند، و اعتراض عمومی ایجاد شده است.

ایلان ماسک معتقد است که دولت‌ها در اولین گام باید درک بهتری از دستاوردها داشته باشند که با سرعت زیادی در مسیر توسعه فناوری هوش مصنوعی در حرکت هستند. او در اظهارات خود مدعی شده که دانشگاه کره جنوبی در حال ساخت ارتشی از ربات‌های سری است که می‌توانند بشر را نابود کنند!

به گزارش جی پلاس؛ مؤسسه پیشرفته علم و فناوری کره با همکاری کمپانی Hanwha Systems، سازنده سلاح‌های جنگی و دفاعی مشغول توسعه فناوری‌ هوش مصنوعی است. بیش از 50 دانشمند برجسته از 30 کشور دنیا طی نامه‌ای فعالیت این مؤسسه را تحریم کرده و نگرانی خود را نسبت به برنامه‌های هوش مصنوعی آن ابراز کرده‌اند. آنها بر این باورند که نباید از این ربات‌های قاتل به عنوان ابزارها و سلاح‌های جنگی استفاده کرد.

دیدگاه تان را بنویسید