هشدار قند خون به دیابتی ها با کمک استارتاپ

سرپرست مرکز ایده پروری و نواوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: بنا داریم نیازهای دیابتی ها خصوصا کودکان را در زمینه اعلام هشدار قندخون با ایده های استارتاپی رفع کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر عطااله پورعباسی اظهار کرد: در مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران طی یک پروژه نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت دیابتی ها خصوصا کودکان را ارزیابی کردیم که برای ارتقا کیفیت زندگیشان به چه چیزهایی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه این پروژه تحت عنوان «مخترع سلام» بود، افزود: طی آن ۱۲ نیاز بیماران استخراج شد که می بایست برای آنها راهکارهایی پیشنهاد می شد از این رو تصمیم به برگزاری یک استارتاپ تحت عنوان طراحی و ساخت سامانه های اعلام هشدار قندخون گرفتیم.

وی با بیان اینکه این استارتاپ یک استارتاپ دانشجویی است و دانشجویان دانشگاههای تهران می توانند در قالب یک تیم در این برنامه شرکت کنند، اظهار کرد: این استارتاپ با عنوان «استارتاپی ها به دیابتی ها حمله کنید» است.

به گفته وی، امیدوار هستیم با برگزاری این استارتاپ سامانه ای برای اعلام هشدار قند خون کودکان و بزرگسالان طراحی و ساخته شود.

پورعباسی خاطر نشان کرد: فراخوان شرکت در این رویداد ۳۱ فروردین ماه است و بعد از داوری طرح هایی که انتخاب می شوند ۶تا۹ ماه فرصت دارند در پژوهشگاه غدد و متابولیسم با حمایت های آموزشی و آزمایشگاهی ایده خود را تبدیل به محصول اولیه کنند.

وی با بیان اینکه آذرماه سال ۹۷ طرح های نهایی به سرمایه گذاران معرفی خواهند شد، عنوان کرد: در انتهای دوره طرح ها ارائه می شوند تا با سرمایه گذاری سرمایه گذاران طرح ها به تولید برسند و نیاز افراد مبتلا به دیابت  مرتفع شود.

وی افزود: محدودیتی در تعداد طرح های برنده نداریم و هر کدام قابلیت سرمایه گذاری داشته باشند حمایت می شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید