بررسی یک خودروی فرازمینی: لینکلن نویگیتور 2018

لینکلن، زیرمجموعه لوکس فورد، گران‌ترین محصولش را معرفی کرد: Navigator.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نویگیتور اولین‌بار در سال 1998 به بازار جهانی معرفی شد و هم‌اکنون نیز چهارمین نسل آن به عنوان مدل 2018 در نیویورک رونمایی شده است. جالب است که سال گذشته میلادی و در همین نمایشگاه نیویورک بود که لینکلن این نسل نویگیتور را در قالب خودرویی مفهومی رونمایی کرد، ولی حالا که یک سال گذشته و نسخه تولید نهایی آن آماده شده است، می‌بینیم که تفاوت چندانی میان این‌ دو نویگیتور نیست جز یک نکته: حذف درب‌های گالوینگی.

نویگیتور 2018 با اینکه ظاهری جعبه‌ای‌شکل دارد، اگر به گوشه‌هایش دقت کنید خواهید دید که طراحان فورد از خطوط منحنی به‌جای خطوط تیز و شکسته استفاده کرده‌اند که وجه تمایز اصلی این نسل با نسل‌های قبلی است. به‌دلیل استفاده از آلیاژ آلومینیومی در بدنه، وزن کلی خودرو با اینکه حدود 90 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده، با وزن خالص 2.7 تن هنوز هم یکی از سنگین‌ترین شاسی‌بلندهای آمریکایی است.

نویگیتور 2018، همچون سایر همکلاسان لوکسش، در بهترین سطح از تجهیزات است: شارژر وایرلس، شش پورت USB، چهار پورت 12 ولت، خروجی 110 ولت، سیستم گرمایشی، تهویه و ماساژور هرسه برای صندلی‌های جلو، کنسول عقب، سیستم چندرسانه‌ای و مانیتور 10 اینچی برای سرنشینان عقب با قابلیت اتصال وایرلس، تهویه دوگانه اتومات برای ردیف عقب، سیستم صوتی Revel II سفارشی با 20 اسپیکر، هدآپ، صفحه کیلومتر 12 اینچ دیجیتالی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل هوشمند سفارشی، تنظیم هوشمند ارتفاع نور چراغ‌های جلو و نورپردازی داخلی ازجمله ویژگی‌های مهم این آمریکایی است.

نویگیتور 2018 پیشرانه 3.5 لیتری V6 دارد که با کمک دو توربو قدرتش به 450 اسب‌بخار می‌رسد. گیربکس آن نیز از نوع 10 سرعته اتومات SelectShift است. اطلاعات فنی دیگری از این خودرو 7 نفره در دسترس نیست. نویگیتور 2018 با قیمت پایه‌ای حدود 65000 دلار به‌زودی راهی بازار آمریکا می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید