نسل های جدید آیفون های اپل می توانند تصاویر خام یا RAW تهیه کنند؛ تصاویری که برای عکاس های حرفه ای بسیار کاربردی هستند. به گزارش جی پلاس، اگر آیفون ۶اس یا ۶اس پلاس یا آیفون اس ای و همچنین آیفون های ۷ داشته باشید می توانید از این قابلیت بسیار کاربدی استفاده کنید. البته با استفاده از اپ دوربین این آیفون ها نمی توان عکس خام گرفت بلکه باید از یک اپ طرف ثالث برای این کار استفاده کنید. دلیل این امر شاید این باشد که چنین عکس هایی در ظاهر زیبا نیستند و برای حرفه ای ها کاربرد دارند که می خواهند روی این تصاویر کار کرده و به نحو دلخواه آنها را ویرایش کنند.

ممکن است بسیاری از کاربرهای این آیفون ها تمایلی به این کار نداشته باشند و گرفتن یک عکس خوش رنگ لعاب را ترجیح دهند که غیر از فیلترهای اینستاگرام، نیازی به کار بیشتر نداشته باشد. در ادامه بهترین اپ های طرف ثالث برای تهیه تصاویر خام روی آیفون های مذکور را معرفی می کنیم.

اگر برای تهیه چنین تصویری هنوز از دوربین DSLR استفاده می کنید، بهتر است دیگر دوربین خود را همه جا حمل نکرده و به راحتی از آیفون تان استفاده کنید. با جی پلاس همراه باشید.

Adobe Photoshop Lightroom این اپ معرفون و رایگان که سال ها است با نسخه کامپیوتر آن آشنا هستیم و یکی از بهترین نرم افزارها برای کار حرفه ای روی عکس های خام است، حالا برای کاربران آیفون این قابلیت مهم را هم فراهم آورده است. اصولا، این اپ هرکاری که بخواهید با تصویر انجام می دهد و حالا تصویر خام روی آیفون هم آن را کامل تر کرده است. نکته جالب این است که می توانید تصویر را در اپ دوربین این اپ گرفته و به صورت مستقیم آن را ویرایش کنید، البته اگر به ویرایش در یک نمایشگر کوچک تمایلی دارید.

لینک دانلود: Download ProCam4

مهم نیست که سبک عکاسی شما چه باشد، حرفه ای باشد یا آماتور و اینکه به چه روشی عکس های خود را ویرایش می کنید، پروکم یک نرم افزار ویرایش و عکاسی کامل برای iOS است که در زمینه های مختلف قابلیت هایی دارد که آن را تقریبا به برترین اپ برای همه آن وظایف تبدیل می کند. این نرم افزار تنظیمات دستی فوق العاده ای دارد، می توانید عکس خام بگیرد و قابلیت هایی دارد که در کمتر نرم افزاری پیدا می شود! این نرم افزار از آن دسته اپ هایی است که پیشنهاد می کنیم اگر اهل عکس هستید حتما روی آیفون تان داشته باشید. البته این اپ ۵ دلار قیمت دارد ولی پرداخت این مبلغ ارزشش را دارد.

 

لینک دانلود: Download ProCamera

راستش را بخواهید این نرم افزار آنقدر خوب است که نمی توان آن را نادیده گرفت. این اپ ۳ دلاری برای iOS پر از قابلیت های مختلف است و تقریبا همه چیزهایی را دارد یک اپ خوب عکاسی باید داشته باشد. یکی از قابلیت های هم تهیه عکس خام است که کمتر نرم افزاری دارد. البته این اپ در زمینه رابط کاربری ساده و طراحی خوب نمره بالایی دریافت نمی کند اما اگر به نتیجه کار و قدرت عکاسی توجه بیشتری دارید، این اپ یکی از بهترین ها است. در واقع در زمینه از بسیاری اپ های دیگر هم قوی تر است.

لینک دانلود: Download Manual

اگر طرفدار اپ هایی هستید که در عین قدرتمند بودن طراحی خوبی هم دارند و کار با آنها آسان است، بهتر است منوئل را به جای پروکمرا استفاده کنید. این اپ ۴ دلاری تقریبا همه ویژگی های مورد نیاز را دارد و نیاز های تان را برآورده می کنید. مهمترین ویژگی این اپ کنترل دستی زیاد آن است. گرفتن تصویر خام با این اپ ساده تر از بقیه است و کافی است آن را در حالت عکس خام قرار دهید. البته باید بین گزینه RAW یا RAW + JPEG یکی را انتخاب کنید که پیشنهاد می شود مورد دوم را انتخاب کنید زیرا عکس JPEG را می توانید به راحتی در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و عکس اول را نیز مورد ویرایش حرفه ای قرار دهید. یک اپ کاربردی...

لینک دانلود: Download MuseCam

این اپ رایگان که نه تنها تصویر خام را به راحتی می گیرد بلکه تنظیمات و قابلیت های معمولی که نیاز داریم را هم ارائه می دهد. قابلیت مهم دیگر در این اپ این است که یک ویرایشگر داخلی دارد که می توانید تصاویر گرفته شده را درجا در حد تقریبا حرفه ای ویرایش کنید. قطعا ترجیح می دهیم تصاویر خام را روی کامپیوتر ویرایش کنیم اکا این قابلیت ویرایش برای مواقع ضروری و یا مسافرت ها لازم است. مهم تر اینکه این اپ رایگان است! لینک دانلود: Download

منبع: phonearena

دیدگاه تان را بنویسید