گزارش جی پلاس

کشاورزی با هوش مصنوعی چگونه دگرگون می شود؟

«هوش مصنوعی کشت» منطبق بر منابع مهم دریافت داده شامل تصاویر با کیفیت بالا و تصاویر ماهواره‌ایی می‌شود که تجزیه و تحلیل آنها می‌تواند تاثیرات شگفتی در کشاورزی به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه علم و فناوری - فوربس نوشت: به نظر می‌رسد که کشاورزی یکی از حوزه‌هایی است که تحولات هوش مصنوعی در آنها جالب توجه است و نگاه‌های زیادی جذب آن خواهد شد.

اگر شما هم به این موضوع فکر کنید، درک آن برای‌تان کار مشکلی نخواهد بود. بخش مهمی از کشاورزی با تجزیه و تحلیل‌های جغرافیانی مرتبط است ؛ آن هم با بهره‌گیری از داده‌های دقیق و جزئی که بتوان بر اساس آن یک سیستم مناسب طراحی کرد. البته شاید  بگویید که این اصل در مورد بسیاری از صنایع دیگر نیز مصداق دارد، اما شاید بخش متمایزکننده کشاورزی از سایر صنایع این باشد که صنعت کشاورزی با زنجیره غذا مرتبط است.

کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی

 

اگر بخواهیم با دقت‌تر بگوییم که هوش مصنوعی در کدام بخش‌های کشاورزی کاربرد پیدا می‌کند می‌توانیم به اطلاعات مرتبط با پدیده‌های جوی یا اطلاعات دمایی اشاره کنیم که بهره‌گیری از این داده‌ها می‌تواند اثربخشی بخش کشاورزی را بهبود بخشد.

«هوش مصنوعی کشت» منطبق بر همین داده‌هاست. منابع مهم دریافت داده شامل تصاویر با کیفیت بالا و تصاویر ماهواره‌ایی می‌شود که تجزیه و تحلیل آنها می‌تواند تاثیرات شگفتی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال به کارگیری سنجه‌هایی مانند عملکرد محصول می‌تواند به کشاورزان کمک کند که از منابع‌شان بهره بهتری بگیرند.

بخشی از هوش مصنوعی کشت به یکپارچه کردن داده‌ها در سکوهای مبتنی بر فضای ابری اختصاص دارد. اطلاعات این مجموعه ممکن است از ماشین آلات مجهز به سنسور داده یا تجزیه و تحلیل‌های تخصصی تاریخی جمع‌آوری شود که در نهایت همه این داده‌ها در یک نرم افزار جامع، یکپارچه می‌شود و به این ترتیب یکپارچه کردن تمام داده‌ها معماری داده‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

تصور کنید که این اطلاعات نرم افزاری با سیستم‌هایی مانند نمای کشت کامپیوتری ترکیب شود که در نهایت یکپارچه کردن این اطلاعات می‌تواند شبکه‌ایی قدرتمند را شکل بدهد. این رویکرد هم می‌تواند هم فرآیند اتوماسیون را بهبود بخشد و هم امکان بهره‌گیری از منابع – از جمله منابع انسانی- را به شکل بهتری فراهم آورد.

به عنوان مثال Agricollab یک زیرساخت مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط یک شرکت آمریکایی توسعه داده شده است و هدف آن ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های کشاورزی و کارگران است.  نماینده این شرکت درباره آن و کارکردش برای مدیریت سرمایه انسانی می گوید: «ما یک شرکت متولد شده در ام آی تی هستیم که روح فعالیت‌مان مبتنی بر هوش مصنوعی، پایداری و کشاورزی است. هدف ما مقابله با بحران نیروی انسانی در بخش کشاورزی است، جایی که آمارها نشان می‌دهد 33درصد محصولات به دلیل چالش‌های مربوط با برداشت محصول در مزارع رها می‌شوند. راه حل ما چیست؟ ما یک شبکه اجتماعی قدرت گرفته از هوش مصنوعی هستیم که کشاورزان را با نیروی کار مرتبط می‌کند و رابطه شفاف بین دو طرف را تسهیل می‌کند.»

برنامه‌های کاربردی از این دست هم اکنون کم نیستید. بخش دیگری از این برنامه‌ها به تجزیه و تحلیل مسیر بازار اختصاص دارد که هدف آنها بهینه کردن حداقل محصول ممکن است و شما می‌توانید تصور کنید که پیش از این کشاورزان برای محاسبه این اعداد و ارقام ناگزیر از چه تکنیک هایی بودند که زمان بسیاری از آنها می‌گرفت و از دقت لازم نیز برخوردار نبود.

این موارد تنها نمونه‌هایی از آخرین کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی بود. مواردی مانند بهترین سطح پوشش محصول، میزان رشد، تولید محصولات تکمیلی یا کشت با نیروی کار کمتر از جمله دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود و این موضوع‌ها برای همه علاقه مندان به تولید محصولات غذایی جالب توجه است و به دلیل همین ارتباط بخش کشاورزی با سفره مردم انتظار می‌رود که هوش مصنوعی در کشاورزی به یک موضوع پیشرو تبدیل شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید