جی پلاس

پیدا شدن گوجه فرنگی در فضا

فضانوردان ایستگاه فضایی گوجه فرنگی هایی را پیدا کردند که 8 ماه پیش در ایستگاه گم شده بودند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله فن آوری: بقایای گوجه‌فرنگی کوچکی که توسط فرانک روبیو فضانورد ناسا گم شده بود، سرانجام بیش از هشت ماه پس از بازگشت روبیو به زمین، که در مارس گذشته بود، در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ظاهر شد.

یاسمین مقبلی، فضانورد ناسا در جریان یک جلسه زنده گفت: دوست عزیز ما فرانک روبیو که مدت هاست در خانه بوده است به خاطر خوردن گوجه فرنگی سرزنش شده، اما ما می توانیم او را تبرئه کنیم؛ چرا که ما "ما گوجه فرنگی ها را پیدا کردیم"!

یک اتفاق کوچک به یک شوخی بزرگ تبدیل شد؛ زیرا گوجه‌فرنگی‌های کوتوله رد رابین با عرض یک اینچ (2.5 سانتی‌متر) بخشی از برداشت نهایی آزمایش Veg-05 بود که خود روبیو از آن مراقبت می‌کرد.

هر فضانوردی در ایستگاه فضایی بین‌المللی نمونه‌های گوجه‌فرنگی دریافت کرد، اما گوجه های روبیو که در کیسه‌ای ذخیره شده بود، قبل از اینکه بتواند گاز جذب کند، شناور شد.

موضوع گوجه فرنگی گم شده برای اولین بار در 13 سپتامبر به طور عمومی مورد بحث قرار گرفت؛ زمانی که روبیو جلسه خود را در فضا برگزار کرد، رکوردی غیرمنتظره را برای یک فضانورد آمریکایی در مدار ثبت شد.

روبیو در جریان یک پخش زنده در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه سپتامبر به شوخی گفت: «ساعت‌ها و ساعت‌ها به دنبال این چیز بودم. من مطمئن هستم که گوجه‌فرنگی‌های خشک شده در سال‌های آینده ظاهر خواهند شد و این را به من ثابت خواهند کرد.»

ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگ‌تر از یک خانه شش خوابه است و در گرانش میکرو، اشیاء می‌توانند به راحتی در زوایای غیرمنتظره شناور شوند.

 

در حالی که گوجه فرنگی بخش سبکی از ماموریت روبیو بود، به این راحتی هم نبود. در همان رویداد در ماه اکتبر، روبیو در مورد سختی دوری از همسر، فرزندان و دوستانش برای مدت طولانی صحبت کرد. او گفت که اگر می دانست در نهایت یک سال را در فضا سپری می کند، درخواست ماموریت نمی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید