جی پلاس

شرط بندی آسترازنکا روی درمان سرطان با هوش مصنوعی

شرکت آسترازنکا قراردادی به ارزش 247 میلیون دلار با شرکت آمریکایی Absai برای طراحی آنتی بادی برای مبارزه با سرطان منعقد کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله فن آوری: در حال حاضر این آخرین همکاری با توجه به تلاش‌های شتابان برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در کشف دارو است.

هدف این همکاری بهره برداری از فناوری هوش مصنوعی APSAI برای تجزیه و تحلیل پروتئین ها در مقیاس بزرگ برای یافتن درمان موثر برای تومورها است که تمرکز اصلی شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی آسترازنکا است.

این مشارکت جدید به مجموعه ای از توافقات بین شرکت های بزرگ داروسازی و شرکت های نوظهور در زمینه هوش مصنوعی برای توسعه درمان های جدید برای بیماری ها و کاهش هزینه های توسعه آنها اضافه شده است.

شان مک‌کلین، موسس و مدیر عامل Apsi، گفت: بکارگیری اصول مهندسی در کشف دارو و درمان، پتانسیل موفقیت را بهبود می‌بخشد و زمان توسعه را کاهش می‌دهد. این قرارداد شامل هزینه های اولیه برای Absai، تامین مالی برای تحقیق و توسعه، و پرداخت در مراحل خاص، علاوه بر حق امتیاز هر گونه فروش محصول است.

APSAI که مقر آن در ایالت واشنگتن است و یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی در نیویورک دارد، داده های اختصاصی را با اندازه گیری میلیون ها تعامل بین پروتئین ها تولید می کند، سپس از آن داده ها برای آموزش مدل هوش مصنوعی مولد خود استفاده می کند.

این دو شرکت، نوع سرطانی را که به طور خاص مورد هدف قرار می دهند را فاش نکردند، در حالی که این توافق بخشی از برنامه های بلندپروازانه آسترازنکا برای جایگزینی شیمی درمانی سنتی با نسل جدیدی از داروهای هدفمند است.

ماه اکتبر گذشته، این شرکت نتایج آزمایش‌های بالینی را برای درمان‌های جدید سرطان ریه و سینه اعلام و این نتایج را به عنوان یک «دستاورد فوق‌العاده» تحسین کرد.

پوجا ساپرا - معاون آسترازنکا که تحقیقات و توسعه مهندسی زیستی را رهبری می کند، همکاری با APSAI را "فرصتی هیجان انگیز" برای استفاده از هوش مصنوعی در توسعه آنتی بادی خواند.

ساپرا گفت: "هوش مصنوعی ما را قادر می سازد تا موفقیت و سرعت فرآیند کشف بیولوژیکی خود را افزایش دهیم و تنوع آماده سازی های بیوشیمیایی را که کشف می کنیم افزایش دهیم. ما با ایجاد قابلیت های داخلی مکانیسم های هوش مصنوعی را در تمام مراحل فرآیند کشف و توسعه خود به کار می گیریم.

داروهای ضد تومور که از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند، موضوع مهمی برای همکاری بین شرکت‌های دارویی چندملیتی پیشرو و شرکت‌های کوچکی است که تحقیقات پیشرفته‌ای در این زمینه انجام می‌دهند.

سپتامبر گذشته، شرکت آمریکایی مدرنا با شرکت آلمانی ایماتکس با قراردادی به ارزش بیش از 1.7 میلیارد دلار برای توسعه واکسن و درمان سرطان موافقت کرد. این شرکت آلمانی از فناوری به اصطلاح گیرنده سلول T برای هدف قرار دادن پروتئین های مرتبط با سرطان استفاده می کند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید