پانسمان‌های بیولوژیکی برای زخم های دیابتی

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: جهاد می‌تواند آنتن‌های 5G ساخت چین را بومی‌سازی کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یعقوب فتح الهی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: یکی از حوزه های جهاد دانشگاهی توسعه فن آوری است. در این حوزه در ۴۲ سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده و عمده کارهایی که انجام شده نیازمحور بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او تاکید کرد: جهاد در حوزه جمعیت فرزندآوری و ناباروری توانسته کار بزرگی در کشور بکند. 

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه تشخیص و مداوای بیماری‌های صعب العلاج از جمله سرطان، جهاد به تکنولوژی‌هایی دست پیدا کرده است. در حوزه زخم‌های دیابتی، جهاد بر روی پانسمان‌های بیولوژیکی و زخم پوش ها کار می‌کند، تا بتواند بصورت بسته آماده وارد بازار کند. این برنامه جهاد علوم پزشکی تهران است و احتمالا ۲_۳ سال طول می‌کشد تا انجام شود.

او توضیح داد: جهاد ناظر بر نیاز کار می‌کند اما دنبال منفعت اقتصادی نیست مهم ترین کار جهاد، برطرف کردن نیازها است و با فرهنگ جهادی و با شعار «ما می‌توانیم»  کار‌ می‌کند. مهمترین سرمایه جهاد خود جهاد است. 

فتح‌اللهی گفت: تکنولوژی‌ها در بخش‌های دیگر مثل فنی مهندسی، علوم پایه، معادن، صنعت نفت، کشاورزی، امنیت غذایی، تکنولوژی بذر و اصلاح نژاد دام سنگین و سبک و طیور وجود دارد و کارهای بزرگی انجام شده و در حال انجام است. همچنین در بخش علوم انسانی اجتماعی کارهایی در حال انجام است. 

او با اشاره به اینکه پروژه‌های جهاد بزرگ و زمانبر هستند و پروژه دکل حفاری نفت حدود ۱۲ سال طول کشیده، گفت: اصلاح نژاد دام سنگین به بخش خصوصی واگذار شده و در حال انجام است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی توضیح داد: در حال حاضر ۶۱ پروژه تکنولوژیک در جهاد در حال انجام است و ۲۵ پروژه دیگر در حال آمده شدن است. در مجموع در جهاد حدود ۱۰۰ پروژه بزرگ‌ با هزینه های جهادی ۱۰ همت هزینه در جریان است.

او افزود: جهاد پروژه ای برای مترو دارد به این فکر می‌کند که چگونه علم و فناوری را به زندگی مردم بیاورد. قطارهای برون شهری و‌ درون شهری و‌ سیستم رانش در حال کار هستند و تا دو سه سال آینده به زندگی مردم می‌آیند.

فتح‌اللهی ضمن اشاره به نقش جهاد در اقتصاد و درمان بیماری‌ها، گفت: آنتن های 5G را چین می سازد اما جهاد برای مردم بومی سازی می‌کند. جهاد آماده است این کار رابا قیمت جهادی انجام دهد. اما جهاد فیبر نوری نمی‌سازد.

او درمورد استفاده از هوش مصنوعی گفت: دستور کاری داریم برای هوش مصنوعی در ۳ سال آینده که امیدواریم بتواند تاثیر گذار باشد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه معاونت علمی از همه موسسات علوم و فناوری کشور حمایت می‌کند، گفت: با جمع‌آوری خون بند ناف بچه اگر خانوادش راضی باشند می‌توان اگر روزی به مشکل برخورد،  از آن استفاده کرد. خانواده ها برای این کار لازم است حدود ۶ میلیون پرداخت کنند و البته این قیمت سال گذشته است .

 

دیدگاه تان را بنویسید