رمز عبورهای نامناسب که شما را در معرض خطر قرار می دهند

کارشناسان هشدار داده اند که انتخاب چند نوع رمز عبور نامناسب باعث خواهد شد تا در معرض کلاهبرداری هکر‌ها قرار بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آمار‌ها نشان می‌دهد که دو سوم افراد از یک کلمه یا عبارت یکسان در چندین حساب استفاده می‌کنند که این می‌تواند به هکر‌ها امکان دسترسی به بسیاری از حساب‌های آن‌ها از جمله شبکه‌های اجتماعی و بانکداری آنلاین را بدهد و احتمال از دست دادن مبالغ هنگفت پول را افزایش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مشاوران NetVoucherCodes.co.uk معتقدند که باید از استفاده از اطلاعات شخصی مانند نام خیابان یا نام حیوانات خانگی و نام مستعار برای رمز عبور خودداری کنید. در عوض، کارشناسان توصیه می‌کنند که یک رمز عبور امن حداقل هشت کاراکتری، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، نماد‌ها و اعداد را انتخاب کنید.

جان استرساچر، کارشناس NetVoucherCode گفت: لحظه‌ای که شخصی یکی از رمز‌های عبور شما را کشف کند، احتمالا بقیه حساب‌های شما، به ویژه برنامه‌های بانکی شما را هدف قرار خواهد داد. هکر‌ها می‌توانند سعی کنند به ایمیل شما وارد شده و رمز عبور همه حساب‌های شما را تغییر دهند که به آن‌ها امکان دسترسی کامل به اطلاعات شما را می‌دهد.

در این گزارش ۹ نوع رمز عبوری که برای ایمن ماندن در فضای آنلاین باید از آن‌ها اجتناب کنید، آورده شده است:

۱- از رمز‌های عبور یکسان برای هر حساب استفاده نکنید: اگر هکری رمز عبوری را بشکند که برای تمام حساب‌های شما استفاده شده، به همه اطلاعات شما، به ویژه اطلاعات بانکی شما دسترسی کامل خواهد داشت.

۲- نام حیوان خانگی: اگر در شبکه‌های اجتماعی خود تصاویری از حیوانات خانگی دارید، یک هکر بالقوه می‌تواند هنگام ورود به حساب شما نام آن حیوان را آزمایش کند، که این یک سؤال امنیتی رایج بانکی نیز می‌باشد.

۳- کلمه "password" یا چیزی شبیه "passwor": این معمولاً اولین گامی است که مجرمان سایبری آن را آزمایش می‌کنند، به خصوص اگر فکر کنند که شما کمتر در زمینه فناوری اطلاعات دارید.

۴- قرار دادن عدد ۱ بعد از نام خود: به طور کلی، اگر پس از مشاهده تلاش غیرعادی برای ورود به حساب کاربری خود رمز عبورتان را تغییر داده اید، فقط به قرار دادن عدد "۱" بعد از رمز عبور خود بسنده نکنید، زیرا ممکن است یک هکر آن را آزمایش کند، بلکه آن را به طور کامل تغییر دهید.

۵- نام مستعار: از استفاده از نام مستعار خود در رمز عبور و یا هرگونه ذکر آن حتی با کاراکتر‌های خاص پس از آن خودداری کنید. چرا که پیش بینی آن برای هکر‌ها آسان است و به آن‌ها امکان دسترسی سریع‌تر به اطلاعات شما را می‌دهد.

۶-  الگو‌هایی مانند ۱، ۲، ۳، ۴: وجود "۱۲۳۴" در رمز عبور، شکستن آن را آسان می‌کند، بنابراین در استفاده از اعداد یا کاراکتر‌های خاص منحصر به فرد باشید.

۷- حروف بزرگ: استفاده از حروف بزرگ در رمز عبور محافظت از آن را در برابر کلاهبرداران افزایش می‌دهد، اما تنها قرار دادن تمام حروف به صورت حروف بزرگ رمز عبور را ضعیف‌تر می‌کند.

۸- نام خانوادگی: این سوال یکی از سوالات امنیتی رایج بانکی است، به این معنی که حتی اگر هکر‌ها نتوانند رمز عبور شما را به درستی دریافت کنند، اما پاسخ را بدانند، ممکن است باز هم بتوانند به پول شما دسترسی داشته باشند.

۹- نام و آدرس خیابان: آدرس منزل شما یکی از ساده‌ترین اطلاعاتی است که هکر‌ها می‌توانند آن را پیدا کنند، اگر نام خیابان معمولی دارید، هکر می‌تواند از آن برای ورود به حساب کاربری شما استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید