علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حسب شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت در حوزه استخراج رمز ارز و امیدوار کردن مردم به پرداخت سودهای غیرمتعارف؛ پرونده قضایی در یکی شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و بازداشت شدند.

به گزارش جماران؛ رئیس کل دادگستری استان قزوین از برگزاری  جلسه دادگاه متهمان پرونده دوج کوین (ارز دیجیتال) در شعبه ۱۰۲ دادگاه‌های کیفری دو قزوین به ریاست قاضی اکرمی خبر داد.

 علی شعبانی در تشریح این خبر گفت: حسب شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت در حوزه استخراج رمز ارز و امیدوار کردن مردم به پرداخت سودهای غیرمتعارف؛ پرونده قضایی در یکی شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و بازداشت شدند.

وی افزود: پس از تحقیقات مقدماتی در داسرا، کیفرخواست متهمان به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق امیدوار کردن مردم به امور غیر واقع، فریب مردم به وجود شرکت و موسسات موهوم، ایجاد مانع جهت دسترسی به داده‌ها و جعل رایانه‌ای، مداخله غیر مجاز در اموال توقیفی بدون مجوز قانونی صادر و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دو، قزوین ارسال شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: این پرونده ۳۱۱ شاکی دارد و جزء پرونده های کثیرالشاکی و مهم استان محسوب می‌شود و میزان کلاهبرداری متهمان در صورت تبدیل رمز ارز و محاسبه دقیق حدود هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود، که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و جلسه رسیدگی با حضور متهمین، شکات و وکلا طرفین برگزار شد.

شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ۳ متهم در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته، که ۲ نفر از متهمان به دلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان به سر می‌برند و یک نفر نیز متواری است و در این جلسه رسیدگی، اظهارات شکات و دفاعیات متهمین و وکلاء طرفین اخذ شد و قاضی پرونده در خصوص برگزاری جلسات رسیدگی دیگر و یا صدور حکم قضایی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.