اقدام سامسونگ برای محافظت از حملات سایبری

سامسونگ آنتی‌ویروس جدیدی به نام Message Guard برای گوشی‌هایش معرفی کرده که جلوی حملات سایبری صفر کلیک را می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سامسونگ قابلیت امنیتی جدیدی به نام Message Guard برای گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی معرفی کرده است تا از کاربرانش در برابر حملات سایبری «صفر-کلیک» که از طریق پیوست‌های تصویری در پیام‌ها انجام می‌گیرند، محافظت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ منظور از حملات صفر-کلیک، حملاتی است که برای آلوده کردن دستگاه هیچ نیازی به برقراری تعامل از سوی کاربر ندارند. این نوع حملات در سا‌ل‌های اخیر بسیار بیشتر شده‌اند. یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های حمله‌ صفر کلیک در سال ۲۰۲۰ خبرساز شد. در آن زمان از یک آسیب‌پذیری امنیتی در آی‌مسیج آیفون برای نصب جاسوس‌افزار پگاسوس روی گوشی روزنامه‌نگاران، سیاست‌مداران و فعالان مدنی استفاده شد.

حملات صفر کلیک معمولاً رد خاصی از خود بر جای نمی‌گذارند و بسیاری از قربانیان ممکن است هرگز متوجه هک شدن دستگاه خود نشوند. در برخی نمونه‌ها، سیستم‌هایی مثل رمزنگاری سرتاسری می‌توانند شناسایی حملات صفر کلیک را سخت‌تر کنند، چون داده‌ها صرفاً توسط فرستنده و گیرنده‌ی پیام قابل‌رؤیت هستند.

سامسونگ گفت: قابلیت جدید Message Guard از وقوع حملات صفر کلیک جلوگیری می‌کند. این قابلیت به‌صورت خودکار تهدید‌های احتمالی را که درون فایل‌های PNG و JPG و JPEG و GIF و ICO و WEBP و BMP و WBMP گنجانده شده‌اند، قرنطینه و خنثی می‌کند. زمانی که گلکسی‌های سامسونگ پیامکی حاوی عکس دریافت می‌کنند، Message Guard فایل عکس را ایزوله و دسترسی کد‌های مخرب به دستگاه را غیرممکن می‌کند. Message Guard سپس عکس را اسکن می‌کند تا از ایمن‌بودن آن مطمئن شود.

Message Guard روی گوشی‌های سری گلکسی S۲۳ سامسونگ قابل‌دسترس است و تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای سایر گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از رابط کاربری One UI ۵.۱ یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کنند، در دسترس قرار می‌گیرد.

Message Guard در حال حاضر با اپلیکیشن‌های سامسونگ مسیج و گوگل مسیج سازگاری دارد و بعداً برای سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز در دسترس قرار می‌گیرد. کاربر نیازی به فعال کردن Message Guard ندارد و این ابزار تا حد زیادی در پس‌زمینه فعالیت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید