ماموریت «آرتمیس ۲» برای رسیدن به ماه

اروپا ماموریت «آرتمیس ۲» را برای رسیدن به ماه در سال ۲۰۲۷ تعیین خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اروپا طراحی ماموریت آرتمیس ۲ را آغاز وموعد رسیدن آن به ماه را تعیین خواهد کرد تا ثابت کند که ناسا و اروپایی‌ها قادر به رقابت با دیگر کشور‌های پیشرو در زمینه فضا مانند آمریکا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ طبق این گزارش فضانوردان اروپایی می‌توانند برای اولین بار از سال ۲۰۲۷، به لطف ماموریت آرتمیس، که توسط ناسا و فضاپیمای آن یا کپسول اوریون هدایت می‌شود، پا به ماه بگذارند. اروپایی‌ها سه صندلی در پرواز‌های این هیئت فضانوردی را برای سال ۲۰۲۷ رزرو می‌کنند.

مارک استیکلینگ، رئیس اکتشافات فضایی ایرباس، گفت: آن‌ها نیمی از صندلی‌های این فضاپیما را که انسان‌ها را به ماه برده و البته با خیال راحت به زمین بازمی‌گرداند، رزرو خواهند کرد.

اروپایی‌ها ارائه ماژول‌های خدماتی (ESM) برای کپسول‌های Orion را آغاز کرده اند. پس از تکمیل این فرآیند، ماژول به مرکز فضایی کندی در فلوریدا منتقل خواهد شد.

استیکلینگ، یکی از مدیران اصلی این پروژه دو میلیارد یورویی، افزود: ما در مسیر برآورده کردن نیاز‌های ناسا برای ارائه ماژول‌های خدمات فضایی حداقل یک بار در سال هستیم.

اولین ماموریت آرتمیس، با پرواز به دور ماه بدون فضانورد، در پایان سال ۲۰۲۲ با موفقیت انجام شد. ورود دقیق به جو با سرعت حدود ۴۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت به آرامی صورت گرفت.

ماموریت "آرتمیس ۲" در سال ۲۰۲۴ به مدار ماه آغاز می‌شود و آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ ارسال می‌شود و به دو فضانورد اجازه می‌دهد روی سطح ماه فرود بیایند.

هدف ماموریت‌های آرتمیس ایجاد یک اکوسیستم ماه برای درک و اکتشاف بهتر ماه و در دراز مدت برای ماموریت‌های سرنشین دار به مریخ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید