برنامه‌های اندرویدی نظارت بر کودکان ردیابی می‌شوند!

به تازگی مشخص شده برنامه‌های محبوب اندرویدی نظارت بر کودکان، به طور مخفیانه والدین را ردیابی می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به تازگی محققان دریافته اند اپلیکیشن‌های موبایلی که به افراد کمک می‌کنند تا بر فرزندان خود نظارت کنند، اطلاعات والدین را به اشخاص ثالث و احتمالاً عوامل مخرب می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تیم تحقیقاتی سایبرنیوز اخیرا نگاهی دقیق به ده اپلیکیشن محبوب ردیابی کودکان انداخته است. این‌ها اساساً برنامه‌های نظارتی هستند که برای والدینی طراحی شده اند که از امنیت فرزندان خود می‌ترسند و می‌خواهند از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای اطمینان از ایمن بودن آن‌ها استفاده کنند.

در مجموع، این برنامه‌ها بیش از ۸۵ میلیون بار دانلود شده اند. با این حال، هیچ کدام بالاترین نمره را برای حفظ حریم خصوصی دریافت نکردند و حتی یک برنامه با بیش از ۵۰ میلیون نصب، به عنوان یک "خطر حیاتی" شناخته شد.

ردیابی ردیاب‌ها

محققان توضیح دادند که یکی از مشکلات این برنامه‌ها این است که آن‌ها دارای ردیاب‌های شخص ثالث هستند، به این معنی که هم کودکان و هم والدین را ردیابی کرده و اطلاعات آن‌ها را استخراج می‌کنند.

در حالی که برخی از برنامه‌ها دارای دو ردیاب بودند، برخی از آن‌ها با ۹ ردیاب یافت شدند. داده‌ها را می‌توان در طیف گسترده‌ای از موارد استفاده کرد، اما بیشتر برای تبلیغات هدفمند استفاده می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید