نحوه نصب اندروید ۱۳ بتا بر روی موبایل

کاربران اکنون می‌توانند دومین نسخه بتا اندروید ۱۳ را نصب کنند. اولین نسخه بتای عمومی در آوریل برای آزمایش اولیه و بازخورد عرضه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اندروید ۱۳ بتا به تازگی منتشر شده است و مهم‌ترین ویژگی این به روز رسانی قابلیت‌های امنیتی بهبود یافته است.

به گزارش slashgear، اندروید ۱۳ بتا ۲ هنوز ۱۰۰ ٪ پایدار و آماده انتشار عمومی نیست، اما بر اساس نسخه قبلی با افزودن ویژگی‌های جدید و ترفند‌های جزئی برای کدنویسی ساخته شده است. کاربران می‌توانند برنامه‌های خود را برای سازگاری به روز کنند و ویژگی‌های جدید را امتحان کنند و همچنین مشکلات را گزارش کنند. بر خلاف اندروید ۱۲، نکته برجسته اندروید ۱۳ طراحی و زیبایی شناسی آن نیست. در عوض، گوگل امسال تمرکز خود را به حفظ حریم خصوصی، امنیت و بهره وری معطوف کرده است.

اندروید ۱۳ بتا در دستگاه‌های پیکسل

برای گوشی‌های Google Pixel، برنامه Android Beta for Pixel وجود دارد. هنگامی که Pixel خود را در برنامه بتا ثبت نام کردید، Pixel نسخه بتای Android ۱۳ را از طریق به‌روزرسانی‌های OTA نصب می‌کند. پس از ثبت نام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به Settings > System > System update بروید.

هنگام به‌روزرسانی، داده‌هایتان نباید از بین بروند، اما به هر حال، قبل از شروع، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. گوگل همچنین پس از اولین راه اندازی رسمی، سه نسخه سه ماهه پلتفرم را ارائه می‌دهد و اطلاعات گوشی شما برای این نسخه‌ها پاک نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانید بدون از دست دادن داده‌ها، نسخه‌های جدید را درایفت کنید. برای نصب دستی Android ۱۳ beta ۲ بر روی دستگاه Pixel خود، می‌توانید از ابزار رسمی Android Flash نیز استفاده کنید. این یک برنامه وب است که برای فلش بیلد‌های اندروید در دستگاه‌های Pixel بدون حذف اطلاعات کاربر طراحی شده است. این فرآیند شامل:

USB Debugging و OEM قفل Pixel خود را فعال کنید.

Pixel را با کابل USB-C به رایانه وصل کنید.

Android Flash Tool را باز کنید.

ساخت مورد نظر خود را انتخاب کنید (در این مورد اندروید ۱۳ بتا ۲).

Android ۱۳ Beta در دستگاه‌های دیگر

بسیاری از سازندگان محبوب تلفن‌های اندرویدی نیز با گوگل همکاری کرده اند تا اندروید ۱۳ بتا را به مشتریان خود ارائه دهند. شما می‌توانید لیست دقیق شزکت‌ها و دستگاه‌های پشتیبانی شده را در وب سایت رسمی اندروید بیابید. دستگاه‌های منتخبی که توسط ASUS، Nokia، Sharp، Lenovo، ZTE، Xiaomi، Vivo، Tecno، Realme، Oppo و OnePlus ساخته شده‌اند، می‌توانند به‌روزرسانی بتای اندروید ۱۳ را دریافت کنند.

برخی از این برند‌ها به‌روزرسانی‌های OTA را ارسال می‌کنند، اما اکثر آن‌ها یک فایل آرشیو ارائه می‌دهند که باید به صورت دستی فلش شود. مراحل زیر را برای دریافت به روزرسانی طی کنید.

USB debugging را فعال کنید و گوشی خود را به رایانه متصل کنید.

ADB را روی رایانه خود تنظیم کنید و با تایپ کردن "adb devices" در ترمینال، مطمئن شوید که تلفن شما شناسایی شده است.

سپس دستگاه خود را خاموش کنید و کلید‌های پاور + کاهش صدا را نگه دارید تا وارد حالت بازیابی شوید.

در حالت بازیابی، باید یک لیست ساده از گزینه‌ها را مشاهده کنید. با استفاده از کلید‌های میزان صدا گوشی خود به «Apply update» بروید.

دکمه پاور را فشار دهید.

"ADB sideload nameofthefile.zip" را در ترمینال ADB در رایانه خود تایپ کنید و اینتر را بزنید (نام فایل دانلود شده خود را کپی و جایگذاری کنید).

راه اندازی مجدد تلفن شما اکنون برای آزمایش بتا آماده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید