برخورد موشک بر سطح کره ماه + عکس

به تازگی تصاویری از محل برخورد موشک بر سطح کره ماه منتشر شده که محققان را شگفت زده کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یک کاوشگر ناسا در مدار اطراف ماه در نزدیکی دهانه هرتزسپرونگ، محل سقوط یک موشک را که در اوایل بهار با سطح ماه برخورد کرد، پیدا کرد. علاوه بر این، ستاره شناسان یک دهانه دوگانه غیرمعمول به عرض ۲۸ متر در سطح ماه دیدند.

براساس گزارش liga.net؛ در اواخر سال ۲۰۲۱، ستاره شناسان گزارش دادند که یک موشک در مسیر برخورد با ماه مشاهده شده است. مدارگرد شناسایی ماه آمریکایی (LRO) محل برخورد را اینچنین ثبت کرد: دهانه شرقی با قطر ۱۸ متر، بر روی دهانه غربی با قطر ۱۶ متر قرار گرفت.

نظرات این است که دهانه دوگانه نشان می دهد، بدنه موشک در هر انتها دو مرکز جرم دارد. به طور معمول، یک موشک مصرف شده بیشتر جرم خود را در انتهای موتورها دارد و بقیه مرحله موشک عمدتاً از یک مخزن سوخت خالی تشکیل شده است. هنوز مشخص نیست نوع این موشک چه بوده؛ اما ماهیت دوگانه دهانه ها می تواند به محققان کمک کند، تا بفهمند حقیقتاً چه چیزی به ماه برخورد کرده است.

قبلاً تصور می‌شد که این برخورد مربوط به قسمت بالایی موشک فالکون 9 اسپیس ایکس است که در فوریه 2015 برای مأموریت رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی (DSCOVR) ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) پرتاب شد.

این اولین بار است که برخورد موشک دهانه‌ای به این شکل در ماه ایجاد می‌کند. چهار دهانه ایجاد شده بر ماه به دلیل اصابت بدنه موشک‌های ماموریت‌های آپولو (پروازهای 13، 14، 15، 17) را در عکس های بالا ببینید.

برخورد موشک بر سطح کره ماه

برخورد موشک بر سطح کره ماه

دیدگاه تان را بنویسید