تهدید ایلان ماسک به لغو خرید توئیتر

ایلان ماسک امروز (دوشنبه) هشدار داد که اگر توئیتر نتواند اطلاعات مربوط به هرزنامه ها و حساب های جعلی خود را ارائه دهد، ممکن است پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید این شبکه اجتماعی را پس بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از فایننشال تایمز، میلیاردر مشهور آمریکایی، ایلان ماسک، در نامه‌ای به توئیتر، درخواست خود را برای جزئیات بیشتر در مورد حساب‌های رباتی این شبکه اجتماعی تکرار کرد و گفت که تمام حقوق خود را برای خاتمه دادن به معامله خرید محفوظ می‌دارد؛ زیرا شرکت توئیتر با ارائه نکردن اطلاعات به او "نقض آشکار" تعهدات داشته است.

طی هفته اخیر ارزش سهام توئیتر ۵.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۸.۱۳ دلار رسید که در مقایسه با پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری ایلان ماسک به ازای هر سهم، کاهش شدیدی نشان می دهد. این آمار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران انتظار نداشتند معامله مزبوربا قیمت توافق شده بسته شود.

در این نامه آمده است: «نمایندگان ماسک معتقد هستند که توئیتر از اجرای تعهدات خود تحت توافقنامه ادغام به طور شفاف امتناع می ورزد. این کار باعث ایجاد سوء ظن بیشتر مبنی بر اینکه این شرکت داده های درخواستی را مخفی می کند، می شود.» این اولین باری است که ماسک به طور کتبی تهدید می‌کند که از این قرارداد کناره‌گیری می‌کند.

مدیران توئیتر در خصوص نامه جدید ایلان ماسک هنوز اظهار نظری نکرده اند.

توئیتر  پیش از این هشدار ماسک را مبنی بر "معطل ماندن قرارداد" نادیده گرفته بود و استدلال می‌کرد که این داده‌ها به او کمک می‌کند تا برای مالکیت توئیتر آماده شود.

اوایل ماه گذشته، ماسک گفت که این قرارداد را «به طور موقت به حالت تعلیق در می‌آورد»، در عین حال منتظر است توئیتر اطلاعاتی در مورد حساب‌های جعلی خود ارائه دهد.

در پاسخ، پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توئیتر، گفته بود که شرکتش از پیشرفته‌ترین کمپین‌های ضدهرزنامه به صورت ترکیبی از انسان و اتوماسیون استفاده می‌کنند و معتقد است توئیتر نمی تواند همه اطلاعات عمومی و خصوصی اش را به اشتراک بگذارد.

ماسک در نامه خود گفت که برای انجام تحلیل خود از کاربران توئیتر به این داده ها نیاز دارد و به "روش های تست " این شرکت اعتقادی ندارد.

یک تحلیلگر این حوزه در خصوص مناقشات اخیر گفت: «ظاهرا ماسک تلاش می‌کند از قرارداد خرید توئیتر فرار  کند و این اولین تلاش وی است.»

ایلان ماسک که ۹.۶ درصد از سهام توئیتر را در اختیار دارد و دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می شود، گفته است که یکی از اولویت های او حذف "ربات های اسپم" از این پلتفرم خواهد بود.

رئیس تسلا همچنین تامین مالی این معامله را تضمین کرده و سهامداران اصلی این قرارداد از جمله شاهزاده ولید بن طلال، سرمایه گذار عربستانی و سکویا کپیتال را جذب کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید