ایستگاه فضایی چین میزبان مهمانان جدید

چین سومین گروه خدمه را به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاد. آنها همراه کپسول شنژو۱۴ به فضا رفتند و قرار است ایستگاه فضایی مذکور را تکمیل کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اسپیس، روز گذشته در ساعت ۲۲:۴۴ دقیقه به وقت چین یک موشک لانگ مارچ ۲F کپسول شنژو۱۴ را از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در صحرای گوبی به فضا برد.

مهر نوشت؛ چن دانگ فرمانده عملیات همراه لیو یانگ و سای شوژه ۳ خدمه کپسول شنژو۱۴ هستند که به فضا رفته اند. آنها اکنون در مسیر حرکت به ماژول تیان هه هستند. ماژول مذکور قسمت اصلی ایستگاه در حال احداث تیانگونگ است. پیش بینی می شود این کپسول ۶ ساعت پس از پرتاب به مقصد خود برسد طبق گزارش ها این ۳ فضانورد ۶ ماه در تیان هه اقامت می کنند.

ماژول تیان هه با طول ۱۶.۶ متر در آوریل ۲۰۲۱ میلادی به فضا پرتاب شد. از آن زمان تاکنون ۶ فضانورد ماموریت های شنژو ۱۲ و ۱۳ در آن اقامت کرده اند. ۳ فضانورد ماموریت شنژو ۱۴ بر ورود دو ماژول جدید به نام های ونتیان و منگتیان نظارت خواهند کرد که قرار است که در جولای و اکتبر به فضا ارسال شوند. پس از رسیدن ماژول ها به تیان هه، خدمه با همکاری تیم زمینی از بازوی رباتیک بزرگ تیان هه برای تغییر موقعیت ماژول ها استفاده می کنند.

در صورت موفقیت آمیز بودن این ماموریت ها، ایستگاه T شکل تیانگونگ تکمیل می شود.

همچنین پیش بینی می شود این ۳ فضانورد راهپیمایی فضایی انجام دهند، فعالیت های مختلف انجام دهند، تجهیزات جدید در داخل و خارج ایستگاه فضایی نصب کنند و آزمایش های علمی انجام دهند.

دیدگاه تان را بنویسید