اعزام 30 روزه فضانوردان به مریخ

آژانس فضایی ناسا، برای رسیدن به اهداف خود ماموریت ۳۰ روزه‌ای را برای فضانوردان برنامه ریزی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آژانس فضایی ناسا اهداف اصلی خود را برای یک مأموریت سطحی ۳۰ روزه ۲ نفره در مریخ منتشر کرد. در ابتدا زمان ارسال این فضانوردان در تاریخ ۳۱ می‌بود، اما این تاریخ تا ۳ ژوئن تمدید شد.

به گزارش space.com، ناسا قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۳۰ یا اوایل دهه ۲۰۴۰ فضانوردان را به مریخ بفرستد. با وجود بودجه کافی و حضور فناوری‌های مورد نیاز در زمان مناسب و در نظر گرفتن فاصله زمین و مریخ که زمان سفر رفت و برگشت حدود ۵۰۰ روز است، تحقق این ایده همچنان چالش برانگیز است.

حضور و فقدان نیروی گرانش برای تحقق این امر مشکل ساز خواهد بود، زیرا فضاپیما‌های نسل فعلی هیچ شباهتی به آنچه که در فیلم‌هایی مانند "مریخی" (۲۰۱۵) دیده می‌شود، ندارند. فضانوردان پس از ماه‌ها زندگی در ریزگرانش به سیاره سرخ می‌رسند و با جاده‌ای قابل توجه برای بهبودی روبرو می‌شوند.

کرت ووگل، مدیر معماری فضایی ناسا درباره ماموریت ۳۰ روز می‌گوید: قصد دارد علم را به حداکثر خود برساند. طراحی این ماموریت ایده‌ای ابتدایی است و امکان تغییرات قابل توجه برای آن وجود دارد. ناسا استفاده از فضاپیمایی شبیه زیستگاه را برای انتقال خدمه به سیاره سرخ، با کمک مرحله موشک هیبریدی (با نیروی محرکه شیمیایی و الکتریکی) پیش بینی کرده است.

چهار نفر از فضانوردان، ماموریت این سفر طولانی ۳۰ روزه را بر عهده خواهند گرفت. تقریباً ۲۵ تن تدارکات و سخت افزار در انتظار این خدمه است که توسط یک ماموریت روباتیک تحویل داده می‌شود. این تدارکات شامل یک وسیله نقلیه صعود خدمه است که از قبل سوخت رسانی شده و برای حرکت فضانوردان، خروج آن‌ها از مریخ و بازگشت به مدار سیاره آماده شده است.

ناسا هنوز درخواست استانداردی برای اطلاعات یا فرآیند این ماموریت صادر نکرده است. به هر حال، این آژانس بر روی ماموریت بدون سرنشین Artemis ۱ خود از زمین و آماده شدن برای ماموریت‌های فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۰ متمرکز شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید