پرتاپ ۵۹ ماهواره کوچک به مدار زمین

بر اساس گزارشات با پرتاب ۵۹ ماهواره به فضا، موشک بازگشتی اسپیس ایکس به زمین بازگشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اسپیس ایکس ۵۹ ماهواره کوچک را به فضا پرتاب کرد و موشک بازگشتی خود را در یک مأموریت "ریدشیر" به نام Transporter ۵ به زمین فرود آورد.

به گزارش space.com، موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا بلند شد و در مأموریتی به نام Transporter ۵ (اولین مرحله فالکون ۹) در منطقه فرود کیپ کاناورال ۱ به زمین بازگشت. به گفته نمایندگان اسپیس ایکس، تمامی ۵۹ ماهواره بر اساس برنامه تعیین شده، حدود ۷۵ دقیقه پس از بلند شدن در مدار مستقر شدند.

Transporter ۵ یک ماموریت "rideshare" است که انواع ماهواره‌های کوچک را برای مشتریان مختلف خود ارائه می‌کند. یکی از این مشتریان GHGSat مستقر در کانادا است که شبکه‌ای از فضاپیما‌ها را اداره و انتشار گاز متان را از مدار شناسایی می‌کند.

همچنین ماموریت "CPOD" شرکت آمریکایی "Terran Orbital Corporation"با فالکون ۹ همراه بود. این شرکت مأموریت نمایش فناوری‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از عملیات را تأیید می‌کند. ماموریت ۵Transporter همانطور که از نامش پیداست، پنجمین ماموریت اختصاصی ماهواره‌ای کوچک اسپیس ایکس است.

اولین ماموریت که حمل و نقل ۱ (Transporter ۱) نام داشت در ژانویه ۲۰۲۱، ۱۴۳ ماهواره را به مدار پرتاب کرد. در نتیجه آن ماموریت، رکوردی برای بیشترین بار حمل شده در طی یک ماموریت بود. Transporter ۵ بیست و دومین پرتاب فالکون ۹ در سال ۲۰۲۲ و صد و پنجاه و پنجمین پرتاب موشک بود. همچنین ماموریت‌های قبلی اسپیس ایکس، دو پرتاب خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی و حمل و نقل ۴ (۴Transporter) بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید