تعداد ماهواره‌های اسپیس ایکس در فضا رکورد زد

تعداد ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۹ درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایلان ماسک میلیاردر فناوری، اسپیس ایکس را در سال ۲۰۲۱ هدایت کرد و توانست ۶۴۶ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کند که بر اساس گزارشی که در ماه مارس ۲۰۲۱ جمعیت ماهواره‌ای این شرکت به عدد ۱۳۲۲ رسید. این رقم افزایش ۴۸.۹ درصدی فعالیت ماهواره‌ای این شرکت را نشان می‌دهد.

به گزارش gadgetsnow، تجزیه و تحلیل داده‌ها توسط مرکز آموزشی مالی StockApps.com نشان داد که در ۱۸ ماه گذشته، این شرکت فضایی ماهواره‌های پهن باند خود را ۱۸۵ درصد افزایش داده است. هدف از این فعالیت‌ها این است که ۶۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی و دوردست آمریکابه اینترنت دسترسی داشته باشند و در سطح جهانی، این فعالیت‌ها مناطقی با اتصالات پهن باند ضعیف را مورد توجه قرار داده است.

ادیت ریدز، کارشناس فین‌تک، "افزایش ماهواره‌های استارلینک مناطق بیشتری را تحت پوشش اینترنت قرار می‌دهد. اکنون مناطق بیشتری که قبلاً دسترسی نداشتند، می‌توانند از اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد استفاده کنند. پیامد‌های این اتفاق می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. " هسته اصلی پروژه اینترنتی SpaceX Starlink یک سیستم پهنای باند با تأخیر کم است که برای نیاز‌های مصرف کنندگان جهانی طراحی شده است.

مجموعه‌ای از ماهواره‌های زمینی در مدار پایین از استارلینک در ارائه داده‌های سریع و قابل اعتماد در جایی که اتصال ضعیف تا صفر وجود دارد، پشتیبانی می‌کند. جدیدترین برنامه استارلینک در اوکراین بوده است. این سیستم به کشور اوکراین این امکان را داده است تا همچنان که در وضعیت جنگ است به شبکه اینترنتی دسترسی داشته باشد. استارلینک در حال حاضر تایید شده است که صورت فلکی خود را به ۱۲ هزار ماهواره برساند، هرچند اسپیس ایکس برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر درخواست داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید