کدام کراس اوور بهتر است، کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه؟

کیا سورنتو و هیوندای سانتافه از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به کیا سورنتو و هیوندای سانتافه اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین شاسی بلندها در نظر گرفت.

 برند‌های هیوندای و کیا به‌عنوان نام‌هایی برای آن دسته از رانندگانی که فقط نگران پرداخت کمترین هزینه ممکن برای وسیله نقلیه خود بودند، شروع به کار کردند، اما در طول دو دهه گذشته، به شرکت‌هایی تبدیل شده‌اند که از سایر برندها پرمتقاضی هستند. اگر می‌خواهید یک وسیله نقلیه اسپرت متوسط ​​که لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی ممتاز را در داخل و خارج، بدون پرداخت قیمت لوکس ارائه دهد، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه هر دو مناسب هستند.

اگرچه آن‌ها بر اساس یک پلت فرم شاسی مشترک هستند و اجزای پیشرانه خود را به اشتراک می‌گذارند، طرح داخلی این دو شاسی بلند سایز متوسط ​​بسیار متفاوت است. کیا سورنتو و هیوندای سانتافه هر دو مجهز به فناوری داخلی ممتاز هستند و در حالی که هر شاسی بلند سایز متوسط ​​ظاهری منحصربه‌فرد در داخل کابین دارد، اما گجت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند.

سورنتو: کیا سورنتو با فهرست بلندی از ویژگی‌های استاندارد بدون در نظر گرفتن سطح تریم انتخابی عرضه می‌شود. همه مدل‌ها دارای سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر صفحه نمایش لمسی با صفحه نمایش ۸ اینچی در مدل‌های LX، S و EX هستند در حالی که مدل‌های SX و SX Prestige یک سیستم صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی را به نمایش می‌گذارند.

[کیا سورنتو در مقابل هیوندای سانتافه: کدام کراس اوور سایز متوسط ​​کره ای مناسب است؟]

 

[کیا سورنتو در مقابل هیوندای سانتافه: کدام کراس اوور سایز متوسط ​​کره ای مناسب است؟]

 

  

در مرحله بعد، هر سورنتو با اتصال Android Auto و Apple Carplay، کنترل‌های صوتی روی فرمان، درگاه‌های شارژ USB در هر سه ردیف، یک پریز برق ۱۲ ولتی در ردیف جلو و دیگری در قسمت بار، قفل برقی درب‌ها و شیشه‌های برقی ارائه می شود.

از نظر گجت‌های اختیاری، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، اتصال از راه دور UVO و کنترل دمای خودکار دو منطقه‌ای در همه مدل‌ها به غیر از پایه استاندارد هستند. اتصال بلوتوث در مدل‌های SX و SX Prestige استاندارد است، شارژر تلفن بی‌سیم در مدل‌های EX، SX و SX Prestige استاندارد است و سیستم کلید هوشمند در همه مدل‌ها وجود دارد.

کیا سورنتو LX به صورت استاندارد با صندلی‌های پارچه‌ای با صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، ردیف دوم تقسیم ۶۰/۴۰ و صندلی‌های ردیف سوم با تقسیم ۵۰/۵۰ خوابیده عرضه می‌شود. 

مدل‌های EX دارای تودوزی SynTex، صندلی‌های جلو و صندلی‌های ردیف سوم مشابه مدل‌های S هستند، اما EX دارای صندلی‌های ردیف دوم است که حداکثر اشغال را به ۶ نفر کاهش می‌دهد. مدل‌های سورنتو SX و SX Prestige با صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت، صندلی‌های کاپیتان ردیف دوم و صندلی ردیف سوم با تقسیم ۵۰/۵۰ ارائه می‌شوند که همگی پیچیده شده‌اند.

سانتافه: هیوندای سانتافه SE و SEL دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر صفحه نمایش لمسی رنگی ۸ اینچی هستند در حالی که مدل‌های Limited و Calligraphy با صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی عرضه می‌شوند. در مرحله بعد، تمام مدل‌های سانتافه با اتصال بلوتوث Android Auto و Apple Carplay، مانیتور نمای عقب با راهنمای پارک، کنترل‌های فرمان برای سیستم‌های کنترل صوتی و کروز، کروز کنترل هوشمند با Stop & Go عرضه می‌شوند. 

یک نمایشگر چند اطلاعاتی رنگی ۴.۲ اینچی و یک سیستم صوتی با ۶ بلندگو در مدل‌های SE و SEL استاندارد هستند، در حالی که مدل‌های Limited و Calligraphy دارای یک کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و یک سیستم صوتی ۱۲ بلندگوی برتر هارمن کاردون هستند.

 خدمات خودروی اتصال Blue Link، رادیو HD و شارژ بی‌سیم در همه مدل‌های بالاتر از پایه SE استاندارد هستند، در حالی که مانیتور نمای فراگیر، سیستم مانیتورینگ نقاط کور، کنترل آب و هوای خودکار، آینه دید عقب کم‌نور خودکار با HomeLink و گرمکن، فرمان روکش چرمی در مدل‌های Limited و Calligraphy استاندارد است. 

هیوندای سانتافه SE با صندلی‌های پارچه‌ای ضد لک Yes Essentials با صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت و صندلی نیمکت ردیف دوم تاشو ۶۰/۴۰ ارائه می‌شود. سانتافه SEL دارای تودوزی و صندلی عقب یکسان است، اما یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت، یک صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت اختیاری، و سطوح گرم شونده برای هر دو صندلی جلو اضافه می‌کند.

 کیا سورنتو و هیوندای سانتافه بسیاری از ویژگی‌های داخلی مشابهی را ارائه می‌دهند، اما لیست تجهیزات استاندارد بسته به سطح تریم متفاوت است. سانتافه فناوری پیشرفته‌تر و صندلی‌های اولیه‌تری را در خط تولید ارائه می‌کند و در عین حال ویژگی‌های برتر بیشتری را در مدل‌های برتر ارائه می‌کند و به هیوندای برتری از نظر لوکس داخلی می‌دهد.

کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دارای موتورها، گیربکس‌ها و تنظیمات پیشرانه یکسانی در هر خط تولید هستند. این شامل یک ۴ سیلندر تنفس طبیعی و یک ۴ سیلندر توربوشارژ می‌شود که هر کدام به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده اند و خریدار در هر سطح تریم جلو یا چهار چرخ متحرک را انتخاب می‌کند.

سورنتو: کیا سورنتو در تریم LX و S مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور است. این موتور به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک و جلو متصل می‌شود. سورنتو در تریم‌های EX، SX و SX Prestige با توربوشارژ ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر، ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور ارائه می‌شود.

این موتور همچنین با یک ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود، اما مدل‌های توربو دارای گیربکس دوکلاچه هستند و مانند مدل‌های تنفس طبیعی، این مدل‌های توربو با هر دو دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک در دسترس هستند.

سانتافه: هیوندای سانتافه دارای موتورها، گیربکس‌ها و تنظیمات پیشرانه یکسانی است که در پنج سطح تریم مشترک است، اما یک تفاوت کوچک وجود دارد. سانتافه SE و SEL با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و انتخاب خریدار از نوع دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک عرضه می‌شوند.

سانتافه Limited و Calligraphy با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ با ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه و انتخاب خریدار برای چرخ‌های جلو یا چهار چرخ عرضه می‌شوند. راندن. بهترین مدل Calligraphy ۲.۵T AWD با موتور توربوشارژ و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود، اما سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید