جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی اپل و آمازون

یک مقام ضد انحصار ایتالیایی، غول‌های فناوری اپل و آمازون را به اتهام همکاری ضد رقابتی، محکوم به پرداخت جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از رویترز، میلان، مقام ضد انحصار ایتالیا، غول‌های فناوری آمریکایی آمازون و اپل را در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون یورو (۲۲۵ میلیون دلار) به اتهام همکاری ضد رقابتی در فروش محصولات اپل و بیتز جریمه کرد. این ناظر گفت که مفاد قراردادی در یک توافقنامه سال ۲۰۱۸ بین این شرکت‌ها به این معناست که فقط فروشندگان منتخب مجاز به فروش محصولات اپل و بیتز در آمازون هستند و افزود که این نقض کننده قوانین اتحادیه اروپا است و بر رقابت در قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.

میلان جریمه ۶۸.۷ میلیون یورویی را برای آمازون و ۱۳۴.۵ میلیون یورویی را برای اپل اعمال کرد و به شرکت‌ها دستور داد تا به محدودیت‌ها برای دسترسی خرده‌فروشان محصولات اصلی اپل و بیتز به آمازون به شیوه‌ای بدون تبعیض پایان دهند. به نظر می‌رسد محدود بودن چنین رفتاری با این واقعیت تأیید می‌شود که آمازون نشان دهنده محل تجارت الکترونیکی است که در آن حداقل ۷۰ درصد از خرید محصولات الکترونیکی انجام می‌شود؛ بنابراین ضروری است که اعمال قوانین رقابت، زمینه بازی برابر را برای همه خرده فروشانی که از بازار‌ها به عنوان مکان مهم فزاینده‌ای برای انجام فعالیت‌های تجاری خود استفاده می‌کنند، تضمین کند.

آمازون در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که به شدت با تصمیم مقامات ایتالیایی مخالف است و جریمه پیشنهادی نامتناسب و غیرقابل توجیه است. این شرکت افزود: ما این پیشنهاد را رد می‌کنیم که آمازون با حذف فروشندگان از فروشگاه سود می‌برد، زیرا موفقیت ما به مدل کسب و کار  متکی است. در نتیجه توافق، مشتریان ایتالیایی می‌توانند آخرین محصولات اپل و بیتز را در فروشگاه ما بیابند.

 

دیدگاه تان را بنویسید