آمازون ۷۷۷۴ ماهواره اینترنتی به فضا می فرستد

آمازون در پی دریافت تأیید کمیسیون فدرال ارتباطات است تا ۴۵۰۰ ماهواره اینترنتی دیگر را به مدار زمین بفرستد. به این ترتیب شرکت مذکور ۷۷۷۴ماهواره به مدار زمین خواهد فرستاد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از رویترز، هدف این پروژه تأمین اینترنت برای کشورهایی در سراسر جهان است که به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند.

آمازون قبلاً اعلام کرده بود حداقل ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت ۳۲۳۶ ماهواره در پروژه کوییپر هزینه می‌کند. این شرکت روز پنج شنبه درخواستی به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ارائه کرد تا ۷۷۷۴ ماهواره به مدار زمین بفرستد.

این درحالی است که دوشنبه هفته گذشته شرکت مذکور از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)خواسته بود تا اجازه پرتاب دو ماهواره آزمایشی تا پایان ۲۰۲۲ را صادر کند.

آمازون در بیانیه درخواست خود اعلام کرد ماهواره‌های اینترنتی مذکور به خانوارها، بیمارستان‌ها، کسب وکارها، سازمان‌های دولتی و مؤسسات در سراسر جهان سرویس رسانی خواهند کرد.

در بخشی از این متن آمده است: هرچند میزان اتصال به اینترنت در سطح جهان بهبود یافته است، اما فقط ۵۱ درصد جمعیت جهان و ۴۴ درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه آنلاین هستند.

کمیسیون فدرال ارتباطات در ۲۰۲۰ میلادی طرح پروژه کوییپر را تأیید کرده بود. این پروژه مربوط به شبکه‌های از ماهواره‌های اینترنتی در مدار زمین است که با شبکه استارلینک (متعلق به اسپیس ایکس) رقابت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید