آمازون ۲۰۲۲ ماهواره اینترنتی به مدار زمین می فرستد

بر اساس آخرین تصمیم آمازون قرار است پروژه کوییپر در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ میلادی اجرا شود و ماهواره‌های اینترنتی را به مدار زمین ارسال کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از سی ان بی سی، این شرکت فناوری درخواست پرتاب و عملیاتی کردن ۲ نمونه از ماهواره‌های خود به نام «کوییپر ست -۱» و «کوییپرست -۲» را به کمیسیون فدرال ارتباطات ارائه کرده است. آمازون اعلام کرد ماهواره‌های مذکور توسط شرکت «ای بی ال اسپیس» همراه موشک RS۱ به مدار زمین ارسال می‌شوند.

مهر نوشت؛ «راجیو بدیال» معاون فناوری آمازون در بیانیه‌ای نوشت: به زودی شاهد عملکرد ماهواره‌ها در فضا خواهیم بود. هیچ اقدامی جایگزین تست ماهواره‌ها در مدار زمین نیست. ما نیز معتقدیم با توجه به پیچیدگی و ریسک عملیات در چنین محیط چالش برانگیزی دانش زیادی به دست آوریم.

پروژه کوییپر در حقیقت برنامه آمازون برای ساخت شبکه ای شامل ۳۲۳۶ ماهواره در مدار زمین است تا اینترنت پرسرعت را برای اقصی نقاط جهان فراهم کند.

سال گذشته کمیسیون فدرال ارتباطات اجازه فعالیت سیستم آمازون را صادر کرد. در همین راستا این شرکت تصمیم دارد بیش از ۱۰ میلیارد دلار در کوییپر سرمایه گذاری کند. پیش بینی می‌شود سرویس رسانی پروژه مذکور پس از ارسال ۵۷۸ ماهواره به مدار زمین آغاز شود.

از سوی دیگر آمازون هفته گذشته از همکاری با «ورایزون» (اپراتور موبایل) خبر داد. با اجرای این پروژه آمازون به رقیبی برای اسپیس ایکس تبدیل می‌شود که سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس را ارائه می‌کند. البته شرکت‌های مختلف دیگری نیز مشغول توسعه شبکه ماهواره‌های اینترنتی خود هستند مانند سرویس شرکت انگلیسی وان وب، پروژه بلک راک متعلق به شرکت آسترانیس، پروژه همکاری لاکهید مارتین با استارت آپ اومنی اسپیس و پروژه لایت اسپید که به تله ست (اپراتور ماهواره کانادایی) تعلق دارد.

در حال حاضر ۷۵۰ نفر در آمازون در این پروژه فعالیت می‌کنند و پیش بینی می‌شود سال آینده تعداد کارمندان این پروژه صدها نفر افزایش یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید