مقایسه بی ام و M5 Competition با پورشه پانامرا GTS +جزییات و مشخصات

بی ام و M5 Competition و پورشه پانامرا GTS از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به بی ام و M5 Competition با پورشه پانامرا GTS  اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، بی ام و M5 Competition با پورشه پانامرا GTS این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین شاسی بلندها در نظر گرفت. 

می توان گفت این 2 خودرو نسبت به یکدیگر کمی متفاوت هستند؛ هر دوی این سدان‌های بزرگ سرعت بسیار بالایی دارند و در داخل طوری طراحی شده اند که بسیار راحت هستند. به جرات می توان گفت این 2 خودرو جدیدترین و بهترین در صف سدان‌های اسپرت هستند.

M۵: این خودرو جدید بی ام و اکنون برای سال 2021 دارای به روزرسانی های زیادی است که نسبت به پنج سال گذشته داشته است. نمای جلویی این خودرو با طراحی خاص چراغ ها همراه است. این خودرو اکنون با رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی عرضه می شود و همچنین دارای یک دریچه گلگیر کوچک و اسپویلر کربن روی صندوق عقب است که به افزایش قدرت این خودرو کمک می کند.

 

پانامرا: در مقایسه، پانامرا خودرویی بسیار شیک و زیباست؛ این خودرو برای سال ۲۰۲۱ بسیار به روز شده است و حتی ظریف تر از قبل شده است. سپر جلو که قبلا جزو گزینه های اختیاری بود، اکنون به طور استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است و پورشه چراغ‌های عقب را تغییر داده است. 

M۵: بی ام و M۵ را با یک موتور هشت سیلندر ارائه می دهد که حداقل ۳۰ اسب بخار بیشتر از دیگر بی ام و های تولیدی است. به لطف اگزوز اسپرت تیتانیوم ، M۵ در هنگام راه اندازی صدای سر و صدای زیادی دارد. حتی اگر پانامرا کمی شیرین‌تر به نظر برسد، اگر نزدیک یکدیگر پارک شده باشند، هرگز متوجه نخواهید شد.    

این خودرو به لطف داشتن گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بسیار خوب عمل می کند، حتی اگر نتواند با سرعت تعویض دنده‌ PDK پانامرا برابری کند. M۵ به راننده اجازه می‌دهد تا تنظیمات تعلیق، گیربکس، موتور و کنترل کشش مورد علاقه خود را برای هر کدام ترسیم کند و دو انتخاب ایده آل را ارائه می‌دهد.

در حالت پیش‌فرض، M۵ می‌تواند تا حدی کمی شلخته به نظر برسد، مانند اینکه سیستم تعلیق هنوز قبل از بازی بزرگ در حال کشیده شدن است. M۵ به سرعت تغییر جهت می‌دهد، اما فرمان فاقد وضوح فرمان پورشه است.    

پانامرا: هیچ امیدی به نزدیک شدن پانامرا به M۵ در یک نبرد مستقیم وجود ندارد. البته، GTS هنوز سریعتر از هر چیز دیگری در جاده است. اما پس از وحشیگری افسارگسیخته M۵، ۴۵۳ اسب بخار به ندرت احساس می‌کرد که ... طبیعی است. موتور ۴.۰ لیتری توربو V۸ باعث می شود این خودرو دارای سرعت بالایی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید