کشف داروی گیاهی برای مقابله با کرونا

دانشمندان انگلیسی دارویی گیاهی برای مقابله با کووید ۱۹ را کشف کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، از زمان شروع همه گیری کرونا در جهان در سال ۲۰۱۹، این ویروس شاهد جهش‌های متعددی بوده است به طوری که انواع جدید و جهش یافته آن مانند کرونای دلتا بسیار مرگبارتر از نسخه ابتدایی هستند.

با این حال، خوشبختانه هم اکنون واکسن‌های متعددی برای پیشگیری و مقابله با همه گیری کشف و به بازار عرضه شده است. همچنین شرکت‌های مِرک و فایزر، دو غول داروسازی جهان موفق به رونمایی از داروی خوراکی برای درمان کرونا شده اند. با این وجود تحقیقات بیشتر برای یافتن راهکار‌های درمانی برای مقابله با کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد.

به تازگی دانشمندان موفق به کشف دارویی گیاهی شده اند که می‌تواند یکی از راهکار‌های درمانی برای کرونا باشد. محققان دانشگاه ناتینگهام انگلیس ترکیبی به نام تاپسیگارگین را که پایه گیاهی دارد کشف کرده اند که می‌تواند به طور موثری انواع آلفا، بتا و دلتای ویروس کرونا را غیرفعال کند.

دکتر کین چو چانگ، مدیر این تحقیقات می‌گوید: تحقیقات ما حاکی از تاثیر گذاری این ترکیب در مقابله با نوع دلتای ویروس کرونا است که هم اینک نوع غالب این ویروس در جهان محسوب می‌شود. با افتخار می‌توانیم بگوییم تاپسیگارگین به طور موثری توانایی غیر فعال کردن ویروس کرونا را دارد.

این ترکیب دارویی از گیاه تاپسیا گارگانیکا (Thapsia garganica) استخراج شده است. پیشتر درباره عصاره این گیاه تحقیقات دیگری نیز انجام شده بود.

در یک مطالعه، دانشمندان مشاهده کردند که عصاره گیاه تاپسیا گارگانیکا در دوز کم باعث بروز پاسخ ایمنی ضدویروسی قدرتمند و در طیف گسترده علیه سه ویروس مجاری تنفسی شامل آنفلوآنزا، سارس و ویروس سین شیال تنفسی می‌شود.

دانشمندان می‌گویند خوشبختانه تاپسیگارگین علاوه بر توانایی مقابله با ویروس کرونا، می‌تواند در مقابل انواع جهش یافته آن نیز پاسخ ایمنی لازم را ایجاد کند. داروی کشف شده گیاهی هم اینک منتظر دریافت تاییدیه از مقامات بهداشتی برای عرضه عمومی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید