فیس بوک توسعه محصول را به تعویق انداخت

فیس بوک فرایند توسعه محصول خود را کند کرده تا با توجه به افشاگری کارمند سابقش بررسی اعتباری درباره شرکت انجام دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از انگجت، نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی اشاره کرده فیس بوک توسعه برخی محصولاتش را تعلیق کرده تا گروهی از کارمندان این موضوع را تحلیل کنند که افشارگری کارمند سابق تا چه حد به شهرت و اعتبار شرکت آسیب می‌رساند. این گروه تأثیرات منفی احتمالی برای کودکان و هم چنین انتقادات پیش روی شرکت را بررسی می‌کنند.

مهر نوشت؛ مارک زاکربرگ مدیر ارشد فیس بوک پس از شهادت فرانسیس هوگن در مقابله کمیته کنگره در بیانیه‌ای نوشت: معتقدم اگر در بلند مدت سعی کنیم کار درست را انجام دهیم و تجربیاتی ارائه کنیم که زندگی افراد را بهبود می‌دهد، برای جامعه و کسب و کار ما بهتر باشد.

وی اضافه کرد: من از مدیران بخش‌های مختلف شرکت خواسته‌ام طی چند روز آینده فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف را به طور عمیق و دقیق بررسی کنند تا شما بهتر بتوانید فعالیت‌های ما برای رسیدن به این هدف را ببینید.

این تغییر یکی از شفاف‌ترین نشانه‌های تأثیر افشاگری هوگن بر فیس بوک است.

فیس بوک از هم اکنون توسعه اینستاگرام برای کودکان را متوقف کرده است زیرا گزارشی در نشریه وال استریت ژورنال نشان داد اینستاگرام برای سلامت ذهنی نوجوانان خطرناک است.

فرانسیس هوگن در افشاگری‌های خود اعلام کرد زاکربرگ و دیگر مدیران این شرکت رشد شبکه اجتماعی را بر ایمنی کاربر ترجیح داده‌اند. همچنین این شرکت در خصوص استفاده از بازبینی محتوا با کمک هوش مصنوعی مردم را فریب داده است.

هوگن خواهان آن شده که تحقیقات شرکت به طور گسترده در دسترس قرار گیرد و از سوی دیگر از کنگره خواسته قوانین جدیدی برای این پلتفرم وضع کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید