اسپیس ایکس بستنی و بازوی رباتیک را به ایستگاه فضایی برد

یک کپسول فضایی متعلق به اسپیس ایکس همراه ۲۲۰۰ کیلوگرم بار از جمله بستنی، بازوی رباتیک و میگوی آب شور به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اسپیس، اسپیس ایکس بیست و یکمین موشک خود در سال جاری میلادی را به فضا فرستاد.

مهر نوشت؛ طی این عملیات یک موشک فالکون ۹ دوقسمتی همراه کپسول باری دراگون از مقر فضایی کندی در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و بیست و سومین عملیات ارسال ذخایر به ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داد.

در کپسول دراگون مذکور بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم ذخایر، آزمایش‌های علمی و سخت افزار از جمله یک بازوی رباتیک جدید به آزمایشگاه فضایی ارسال شده‌اند. این بازوی رباتیک توسط یک استارت آپ ژاپنی ساخته شده که می‌تواند کارهای ساده ای را انجام دهد که به طور معمول توسط فضانوردان انجام می شوند.

یکی دیگر از محموله‌های کپسول دراگون میگوی آب شور و گیاهانی است که به آزمایش‌های بنیادGirls Scout(جمعیت مخصوص دختران آمریکایی) تعلق دارد. محققان دانشگاه ویسکانسن- مدیسون نیز دانه‌های گیاه رشادی گوش موشی را به فضا ارسال کرده‌اند. از این گیاه در تحقیقات ژنتیک نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این محموله‌های علمی آووکادو و بستنی نیز در کپسول دراگون به فضا ارسال شده‌اند.

حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب، قسمت نخست موشک فالکون ۹ به زمین برگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمد.

قرار است کپسول مذکور امروز ساعت ۱۵ به وقت گرینوویچ به ایستگاه فضایی بین المللی برسد. البته در حال حاضر یک کپسول اسپیس ایکس دیگر خارج این ایستگاه پارک شده که قبلاً در ۲۳ آوریل فضانوردان را حمل کرده بود.

البته این مأموریت قرار بود ۲۸ آگوست انجام شود اما به دلیل شرایط نامساعد آب وهوایی انجام آن به تعویق افتاد.

 

دیدگاه تان را بنویسید